Cassie Ventura

Nurses and doctors study long hours burning the midnight oil for years just so we can earn a professional degree that tells a state we are qualified to be licensed. Then along comes clueless folk like pseudo singer Cassie Ventura who has been sick for 3 days with Ebola-like symptoms. Instead of going to see a doctor, she calls Boomqusiha from around the way who advises her to swallow a concoction of herbs, plants, citrus fruit and marijuana seeds to cure what ails her. Then we wonder why young people like Peaches Geldof suddenly drop dead? #RIP.

Cassie Ventura

Cassie Ventura

  • San ah make ya dance

    I like the more natural approach too :shrugs: All they wanna do is pump you full of antibiotics which is why "things" are becoming resistant to it. Now certain symptoms I will NOT play with tho

  • aRoTh

    :ghost:

    :clap: for the Traditional Medicinals (Thoak Coat) teas.

  • aRoTh

    And WHY are there that many lemons STILL hanging on that tree. Bish better cut them up and use'em....a LOT. Tuh. :tea: <---- really water

  • Just Looking

    Herbal medicines are good and if you choose to not go to physician. Sometimes those Herbs can't cure everything.

    You be laying in the bed, blind with all your organs failing.

    There another doctor for that, State Corners office. :ghost:

  • San ah make ya dance

    Then we wonder why young people like Peaches Geldof suddenly drop dead? #RIP.
    ------------
    Cold-blooded

  • luVn_liFe…

    :| i want a lemon tree too

    Those leMONS look GOODT!

  • Who Dat

    Then we wonder why young people like Peaches Geldof suddenly drop dead? #RIP.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    So you just compared Cassie having a head cold to Peaches Geldoff. :wtf:

    Whose mother died with a needle up her arm and whose stepfather hung himself? And Peaches also had admitted in the past to being a drug user?

    Okay.

  • luVn_liFe…

    So what are you saying bout Peaches SANDRA?

    I wanna know why a 25yr old just passed away.
    Although she was very frail "looking" in her last days :(

  • Gigi26

    :yes: Cassie use the HERBS the good Lord provided you with. Not everything deserves a doctor's visit...

    Go to the damn doctor and you gotta pay a gat dayum co-pay for some over the counter meds :no: and you know she don't got insurance so that bill is pretty hefty. Guhl use that lemon tree :yes:

  • Who Dat

    And Manuka Honey is expan-sive but it is the absolute TRUTH. I eat a glob everyday and my eczema cleared up, so did my sinuses (thought I was gonna have to have ANOTHER sinus surg) and I havent had an asthma attack in almost two years.

  • MisTaken if you nasty *closes housecoat* :winky:

    Peaches :no:

  • Wasting time

    Why do we have a post on Cassie having a change of season cold. :kona:

  • Who Dat

    Ebola-like symptoms
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Cassie eyes was bleeding?

  • aRoTh

    You be laying in the bed, blind
    ____________________

    Not if you used that Ray Charles salve.....

  • MisTaken if you nasty *closes housecoat* :winky:

    I feel like I have missed so much gossip and tv recaps
    *Sophia after she got out of jail and saw her grown kids lip quiver*
    I feel like y’all don’t know me no mo
    CRINE :crying1:

  • http://www.youtube.com/watch?v=_nAbQogbMOk Buttercup

    Locally grown, raw honey, garlic, lemon, green tea are on my first line of defense. My sister is a 5%, so she only believes in taking a natural approach. Some of the other stuff she talk about though *trails off*

  • http://www.thenewsnerd.com/music/lil-wayne-signs-fly-young-red/ User Friendly

    Im taking manuka honey right now too BUT im also taking these antibiotics too. If Cassie has the stomach virus that I have she really needs to go to a doctor. It can become extremely painful.

    and that dam manuka cost $20 for that little ass jar too :cuss:

  • http://www.thenewsnerd.com/music/lil-wayne-signs-fly-young-red/ User Friendly

    but ebola tho Sandra?? :rofl:

  • Just Looking

    Sophia after she got out of jail and saw her grown kids lip quiver*
    I feel like y’all don’t know me no mo
    CRINE :crying1:
    __________
    :waves: Ms.Stankin :hug:

  • MisTaken if you nasty *closes housecoat* :winky:

    Asian guy form Hangover voice BUT DID YOU DIE CASSIE??! eek:

  • San ah make ya dance

    Pay the co pay at the dr AND when you go pick up the meds :mad:

  • KyCakes

    Sandra...It' Cassie...Are we REALLY gonna get all upset about her questionable choices? The child has proved countless times that is how she gets down... :tea:

    :casket: <------ Cassie being carried by Diddles' entourage

  • MisTaken if you nasty *closes housecoat* :winky:

    :eek:

  • KyCakes

    aRoTh says:

    You be laying in the bed, blind
    ____________________

    Not if you used that Ray Charles salve…..
    -----------------------------------------------------------------
    :rofl: :wail:

  • missyJ

    Sandy,

    Like Rita Ora and Fetch Ebola will not happen in the US.

    That is all.

    Side note.. Herbal medicine is the truth :nun: Death to Big Pharma

  • Gigi26

    Ever switching to traditional and natural meds, hell my body has responded different. I don't play around man...

  • http://www.thenewsnerd.com/music/lil-wayne-signs-fly-young-red/ User Friendly

    Who Dat says:

    And Manuka Honey is expan-sive but it is the absolute TRUTH. I eat a glob everyday and my eczema cleared up, so did my sinuses (thought I was gonna have to have ANOTHER sinus surg) and I havent had an asthma attack in almost two years.
    ____________________________

    do you put it ON the exzema or do you just eat it?

  • KyCakes

    @aRoth It cost a WHOLE dolla, too! :wail:

    I hatechu something more than special right now..... :lol:

  • http://www.youtube.com/watch?v=nfDAoSDsAS4 Nancy Drew (fka IsThisThingOn) has entered into witness protection :cool:

    hope everyone gets better... but, um, WHO is "following" Cassie?

  • Gigi26

    My sister is a 5%,
    --------------------------------
    What's the numbers today yo? :rofl:

  • SuthernBelle4

    That Manuka honey is the truth, in other news Draya, Chantel, and glue sniffing boy in the you, me, and she love triangle- this what I think happened. Glue sniffing boy was trolling on instagram caught a glimpse of Chantel, when he saw her in person he was like, "naw, I'm good" slipped to homeboy and she smashed the homey. Chantel hurt she done lost all that baby weight, got her some remy, and them gold fanga rangs she thought she was about to be Draya 2.0

  • MisTaken if you nasty *closes housecoat* :winky:

    JL... Frens.... I am sew upset
    *throws myself to the middle of the blog like Nessa*
    I saw a job posted at a former employer. The one that I always wanted to go byke to. I had to leave on account of relocating due to mister being a bidness man :rolleyes: on a whim I emailed someone there. I looked at my phone and see I have a missed call from their main line :wails: My service has been messed up for week. I keep missing calls, people can't leave voicemails :angry: So now I don't know who called. I emailed again... So far nothing... Now I am pressed bc I am assuming it might be a good thing... BUT I DONT KNOW!!!!!!! I could have know. I DON'T GOT THE ANSWERS!!!!!!!!!!!
    No for real y'all

  • Gigi26

    I used Manuka honey for a facial mask and that joint had my shyt feeling like butter :yes: Cost about 30 bucks at whole foods but worth it!

  • http://www.thenewsnerd.com/music/lil-wayne-signs-fly-young-red/ User Friendly

    Gigi26 says:

    My sister is a 5%,
    ——————————–
    What’s the numbers today yo?

    :lol: Power Wisdom Cipher

  • Just Looking

    agree there are many natural remedies that can help

    The number that I would take to boost my immune system
    were Echinacea, Vitamin C and Hydrastis, however I can't any of those now.

    Three days of those 3 x a day.

    Disclaimer - Never finished nursing or holistic program :kona:

  • KyCakes

    @GGi Manuka Honey, eh? :think:

    You get that at the health food store?

  • http://www.thenewsnerd.com/music/lil-wayne-signs-fly-young-red/ User Friendly

    Gigi26 says:

    I used Manuka honey for a facial mask and that joint had my shyt feeling like butter Cost about 30 bucks at whole foods but worth it!
    ______________

    I got a groupon for whole foods and some other natural foods store in hells kitchen :woohoo:

    got my liquid iron and my manuka. I was happier than a crackhead with a 8 ball :bounce:

  • free

    Wasting time says: Why do we have a post on Cassie having a change of season cold.

    ******************************

    she musta got paid for that. sounds like an advertisement.

  • free

    and got full makeup on....

  • luVn_liFe…

    @SUTHERNBEllE :hi: Draya 2.0 Though :lol:

  • MisTaken if you nasty *closes housecoat* :winky:

    I feel like Dutchess today on the inside :crying1: :crying1: :hahaha:

  • missyJ

    Cassie whole post read like an advertisement... #message

  • Who Dat

    do you put it ON the exzema or do you just eat it?

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    And first I used it topical and internal. I cleared up and then now just eat it. When I say Manuka Honey changed MY LIFE? Friend of our family turned me on to it.

    My azz feel like "Fame" these days. Imma live for-evah.

  • http://www.youtube.com/watch?v=_nAbQogbMOk Buttercup

    What’s the numbers today yo?
    :lol: Power Wisdom Cipher
    ========
    Eggzacktly! :hahaha: I read some stuff she posts on FB or email me. When she starts saying that white people are the devil, I have to stop. Dude, both our paternal grandfather and grandmother were "mulatto" (that was the term used on census records- I'm not trying to be derogatory) and you're a lite brite. Are you the devil? :eek:

  • Just Looking

    @Mistank - :hug: I'm sorry. Peace Be Still

    Did you apply directly?
    Do you have an HR contact?

    What type of mobile service you have? TinCanString

    :kiss:

  • Wasting time

    Mistaken!
    Hold on to Meeeee!

  • Gigi26

    @KyCakes: Yep, Whole Foods or Trader Joes or Mom's organic..that is at least in MD..

    Just make sure if you see it that its from Austrailia, if it isn't, don't buy it.

  • SuthernBelle4

    Hey @luvn boo, yes Draya 2.0- I had to do a double take. She was so sweet and soft spoken last season now she on the turn up tip :sideeye:

    :rofl: Who Dat

  • http://www.youtube.com/watch?v=BpImj7RI0Rc Man, I just don’t care™

    I'd help Cassie feel better! :yes:

  • http://www.youtube.com/watch?v=_nAbQogbMOk Buttercup

    I got a groupon for whole foods and some other natural foods store in hells kitchen
    ========
    I wish I could stumble on a whole foods groupon. I need to re-up on my Nature's Gate lotion.

  • http://www.thenewsnerd.com/music/lil-wayne-signs-fly-young-red/ User Friendly

    :lol: @ TinCanString phone company

    "thats not how any of this works!"

  • Gigi26

    Buttercup: Yo sister be wearing the Wizard outfits preaching on the evils of the sprite man? :hahaha: they do that shyt like clockwork in my old neighborhood in DC, be having them sprite people like :blink: :blink:

  • Who Dat

    So now I don’t know who called
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    Call back and be like 1995 *69 return calls.

    Did somebody just call me from this numma? Yes you DID. Its in my FAWKIN sale-luh-lah foam (Shouts out to @Alex)

  • http://www.youtube.com/watch?v=nfDAoSDsAS4 Nancy Drew (fka IsThisThingOn) has entered into witness protection :cool:

    she musta got paid for that. sounds like an advertisement.

    _______________________

    hmmmm, could be... Phaedra was spotted shopping for bags full of xenadrine at whole foods :think:

  • MisTaken if you nasty *closes housecoat* :winky:

    *holds onto Wastin* she the onliest one who cares about me on this 8th day of April at twelve twenty seben :confused:
    It's ok. I am a survivor! I'll be good come 1 pm. Don't y'all try to be my fren at 1 :nono:
    I don't want it :lol:

  • missyJ

    I looked at my phone and see I have a missed call from their main line :wails:

    ==============

    Can you cawl whomever you emailed? What's the HR contact? Gimme the company name and postion, I could help you out. Guerrilla

  • Wasting time

    I'd still be God Body (miss my youth) if the :pigsfly: wasn't calling me and it wasn't about actual pork products but things with pork in them. What you mean I can't eat Skittles :no: is you Cray !

  • http://www.thenewsnerd.com/music/lil-wayne-signs-fly-young-red/ User Friendly

    Gigi26 says:

    Just make sure if you see it that its from Austrailia, if it isn’t, don’t buy it.
    _____________

    :yes: yup. I get the 20+ (not the 10 in Cassie's pic) but I think the levels depend on what your ailment is.

  • MisTaken if you nasty *closes housecoat* :winky:

    @Dubb they got over 5 thousand employees. I us the gubment :lol:
    They will be like BISH please. Call byke when you got some direction lololol

  • http://www.youtube.com/watch?v=_nAbQogbMOk Buttercup

    Yo sister be wearing the Wizard outfits preaching on the evils of the sprite man?
    ========
    :lol: She hasn't reached that degree....yet. I really do think that some of the things she says are valid but saying that all white people are the devil totally discredits everything. Pictures of white people were among the family pictures in my grandparents' living room, because we descended from them. I'm going to ask her what side of the fence she's on :thinking:

  • MisTaken if you nasty *closes housecoat* :winky:

    @Missy: I called (got the number from my friend who works there because I lost it) and emailed back. Not it's just a waiting game.
    But I shouldn't have to wait. I SHOULD HAVE THE ANSWERS!!! I DID THE EDUCATION :ghost:
    *slaps myself*

  • Who Dat

    I get Manuka from Vitamin Shoppe with my discount card. What @Gigi said too. Its supposed to be from AU/New Zealand. If not its a scam.

  • Just Looking

    @Ms. Taken - Seriously, they will call back, turn your ringer up or hold put the CAN in front of your eyes so you can see the string move, when call is coming in.

    Seriously; you sound so excited, what type of position is it?

    Did you move from the area? Then relocate back?

  • http://www.thenewsnerd.com/music/lil-wayne-signs-fly-young-red/ User Friendly

    Wasting time says:

    I’d still be God Body (miss my youth) if the wasn’t calling me and it wasn’t about actual pork products but things with pork in them. What you mean I can’t eat Skittles is you Cray !
    ______________________________

    :lol: or nutter butters or lorna doones. do you know how much I love skittles in the purple bag and some lorna doone cookies? :(

    they go in the store and CANT DAM WAIT to tell you what has pork in it. :rolleyes:

  • http://www.youtube.com/watch?v=_nAbQogbMOk Buttercup

    @Taken, I didn't even see your initial posting on the dilemma :hug: I'm sorry, sugar. If you want to email me the job posting, I'll see if I can track down who posted it on LinkedIn.

  • http://www.youtube.com/watch?v=nfDAoSDsAS4 Nancy Drew (fka IsThisThingOn) has entered into witness protection :cool:

    turn your ringer up or hold put the CAN in front of your eyes so you can see the string move, when call is coming in.
    ____________________________

    :rofl:
    :think: could coconut water possibly have any alcohol content? :rofl:

  • Just Looking

    ==============
    Can you cawl whomever you emailed? What’s the HR contact? Gimme the company name and postion, I could help you out. Guerrilla
    ++++++++++++
    Same thing I told my cousin, then when I got all the information; I was like dag. I think I'm going to apply. He was like I HATE you (called me all kinds of names) I was only joking, but it was a amazing position; too far from my house. He really wanted that position too.

  • missyJ

    I think I’m going to apply. He was like I HATE you

    ============

    :rofl: Were you more qualified than him?

  • Who Dat

    they go in the store and CANT DAM WAIT to tell you what has pork in it.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    When I tole Dub9 that Pop-Tarts and marshmallows got poak in them she was like...

    :eek: + :shrug: + :pizza:

  • MisTaken if you nasty *closes housecoat* :winky:

    JL: I haven't moved back yet. If I get the position it would solidify my move back home. Right now we can go either way.
    Girl you already know I got the phone in front of my face like :eek: :blink: with my earphones in
    So not focused on my job :rofl:
    It is with Uncle Sam and in the area I wanted to be in. I feel like I could make moves l. Plus my degree gives me a boost in salary off the rip. I could settle in nicely.
    So keep me in your prayers. The position hasn't even closed yet. I don't know if I certified. So it's very odd that I got a call from them a few hours after my email and application was sent :pray:
    Watch them be like we don't want you byke. Then y'all ask me what happened and I be all happened with what? :hahaha:

  • Wasting time

    @User
    Yesss Girl!!! Or Jello and Pudding... that list was way to long :no: I said let me go back to this here church!

  • missyJ

    Time to grocery shop again.. all out of bologna and Kraft cheese slices.. why kids always wanna eat?? Errytime I turn around lilmissy like mama I'm hungry

  • http://thegameonbetblog.tumblr.com/ Bird

    Call me cray, but it sounds like a cold with maybe a touch of the Roto virus. Been there done that this winter. But I ain't know I deserved a blog post for it. Why I ain't seen the story about Eva the Diva's man trying to lay hands on her kicking down doors as she ran from him with their new baby in her arms?

  • Who Dat

    I seen that story too @Bird. BD was tryna put them paws on Eva.

  • http://www.thenewsnerd.com/music/lil-wayne-signs-fly-young-red/ User Friendly

    Wasting time says:

    @User
    Yesss Girl!!! Or Jello and Pudding… that list was way to long I said let me go back to this here church!
    _______________

    :lol: cuz they got easter ham in church, huh? reminds me of my neighbor who changes her religion based on whoever she is dating at the time. :lol:

  • http://www.thenewsnerd.com/music/lil-wayne-signs-fly-young-red/ User Friendly

    Bird says:

    Call me cray, but it sounds like a cold with maybe a touch of the Roto virus. Been there done that this winter. But I ain’t know I deserved a blog post for it. Why I ain’t seen the story about Eva the Diva’s man trying to lay hands on her kicking down doors as she ran from him with their new baby in her arms?
    ________________

    or H. Pylori which can tear your stomach to shreds :wail:

  • Wasting time

    :hahaha: @ User. I was young. In my teens, not going to front though my HS boyfriend put me on but I lasted longer.

  • MrsL

    Instead of going to see a doctor, she calls Boomqusiha from around the way

    ****************************

    :crying:

  • MisTaken if you nasty *closes housecoat* :winky:

    He called me byke :oops: He is no longer in that department and encouraged me to apply for baying in his when I see it. BUT the gubment doesn't let them certify and qualify the candidates from the same area they hire to prevent favoritism. So I would have to be picked from hundreds... And people who get extra points for disabilities, veterans, etc before they even weeded it down.
    So all in all... Not a terrible conversation.... It affirmed what I was expecting when I applied. I just hate that he cared to call all happy to touch base and basically had no good news :wails:
    I am selfish. I could have been like ain't nobody got time for you unless you hooking me up!!
    Black folks :lol:

  • GottaBigOne

    . . . From Amazon.com:

    Wedderspoon Organic Manuka Honey Lozenges with Ginger and Echinacea, 4 Ounce

    Product Description:
    Ginger is one of the most ancient spice and has been used traditionally in Asia for thousands of years. And it is tasty! Echinacea has been used by America Indians for hundreds of years too and combining all these ingredients together, we are providing you with your best ally for the Winter! Our old fashioned recipe was developed in the 1950's and has withstood the test of time. Our lozenges are still made today with the simplest natural ingredients. Manuka Honey Lozenges with Ginger and Echinacea contain: Cane sugar, active manuka honey, rice syrup, ground ginger, and echinacea. Try them today and feel the difference! Our nut-free lozenges are made in a 100% NUT FREE facility. For your peace of mind, our production facility is also free of glutens (wheat, barley, rye), sulphites, artificial preservatives, trans fats and GMO’s.

    Baby!!!

    I don't know if this product from Amazon.com is good for Gastro issues BUT I do KNOW if you have a cold or one that is developing . . . Y'all Betta Get Some of this tous de suite!

    I have already handed out some of the lozenges to a neighbor and a couple of co-workers and all they can say is . . . DAMN! DAMN! DAMN!

    If you choose to buy this particular product (which has free shipping) which contains Ginger and Echinacea (as opposed to their other products). Also it is V-e-r-y SWEET (you can actually taste the Honey so if you have Diabetes or some other type of sugar problem it is advisable that You Do NOT use it!)

    I do not work for Weddespoon nor do I get paid for advertising this Amazing product. I just want to share with others what works for me.
    (It may NOT work for you as Your mileage may vary.)

    Enjoy the day . . . AND Stay as Healthy as Humanly possible, Y'all!

    GBO

    East Coast of the Continental United States

  • KyCakes

    Biggie's 'One More Chance' was a De Barge song....I was not hip....

    Learn something new every day...

  • kamadiva

    Thanks for the tip on the Manuka Honey (hadn't heard of it before). I may have to try it.

    Found online for others that wasn't clued in like me:

    How Manuka Honey Is Used

    The main medical use for manuka honey is on top of a wound. It is generally used for treating minor wounds and burns.

    Manuka honey is also marketed for use in many other conditions. These include:
    Preventing and treating cancer
    Reducing high cholesterol
    Reducing systemic inflammation
    Treating diabetes
    Treating eye, ear, and sinus infections
    Treating gastrointestinal problems

  • kamadiva

    this is why I like the Roses - learn something new er'day from somebody!

  • Crickett

    Aloe Vera works wonders. Some ancient traditions will keep you alive many years. Doctors treat symptoms, sometimes not the root.

  • Crickett

    My GYN is Dr. Walters from married to medicine. I used to get reoccurring bacteria infections. I stopped using fragrance soaps, changed to cotton underwear but still had a fishy smell. I took all the antibiotics and still not cured. One day her nurse comes in a tells me to go to GNC and start taking Acidophilus to stabilize my intestine bacteria. It worked.

  • West Coast Chick

    Boomqusihaaaaaaaaaa LMAO :rofl: