Stars Wars The Force Awakens

A Star Wars: The Force Awakens promotional poster aimed at the Chinese market is creating havoc on social media.

The Chinese promotional poster shows the main character played by black actor John Boyega shrunken down to microscopic proportions. At least he's there.

Oscar Isaac’s Poe Dameron, Maz Kanata and the wookie Chewbacca are deleted from the poster entirely and replaced by a stormtrooper.

The poster redesign is a reflection of Chinese culture. Everyone knows China is one of the worst places for black people to travel. The black population in China is zero (and, for that matter, so is the wookie population). So why is Boyega's shrunken causing such controversy on social media?

Global Times writers dismiss complaints that the Chinese promotional poster is racist.

"Since the poster is merely a promotion method and an individual case, it would be unfair to criticize Chinese audiences for discriminating against the black actor," said Chen Qiuping, head of the scriptwriter branch of the Beijing Film Association.

Star Wars: The Force Awakens opens in theaters in China on December 17th.

Thanks to loyal reader Ernest O. for the tip.

  • Milani

    The black population in China is zero (and, for that matter, so is the wookie population).
    ==========================
    Bye Auntie, time to log off for the day!!! LOL!!!

  • Vonn

    Lawd lawd lawd. They enlarged the spaceships & shrunk the black man. No respect.

  • iWasteTime

    The black population in China is zero (and, for that matter, so is the wookie population

    ------
    lolol! WORD!!

  • i troll it like i see it

    I don't know...all I know is this made me laugh today, and for that I am thankful! His head was reduced to "Microscopic proportions" and then I went and searched for his black face in the chinease pic...never found it.

  • Let Your Soul Glow

    "It would be unfair to criticize Chinese audiences for discriminating against the black actor."

    -----------
    But whoever made this creative decision obviously thinks they do discriminate. Okay...
    Regardless, shout out to this black man for having a major role in an iconic sci-fi franchise!

  • <—Doesn'tTalkToStrangers

    ALL EYE know is that I will be going to see this...

    Lunchtime! *bam*

  • Vonn

    Why change the poster at all?

  • Canary Red™

    OFFTOPIC: ROLL CALL
    MzWhang - ?
    KhakiInColor - ?
    Who else needs to be added to the attendance list...:

  • Bootcampgirl

    Will not be going to see this..not a smidgen into sci-fi...

  • SummerBaby

    I'm not surprised one bit.

  • Di Ana

    If it is racist that's how the chine--e--man gets down anyway.... don't sweat it yall.

  • AnonymousRose

    If you feel they are Being Racist , Stop supporting they azz.... that will do it,

  • MookieFly

    Lol the changing the poster is an odd choice, unless the implication is that the movie will be edited to clean up "impurities" in the film. China is notorious for censoring their media

  • Teide_luv

    Haven't seen any of them. I did watch space balls though. #comedyfanatic

  • Canary Red™

    For a minute I thought he was completely out of the picture until I read "shrunken down to microscopic proportions" scrolled back up to the picture and finally found him...damn shame.
    But I believe they are racist, the way they treat us over here is like they have been "informed" how we steal, riot, kill etc...remember Radio Raheem in Do The Right Thing trying to buy them batteries..."d motherf8cka d"

  • SummerBaby

    I wonder if he'll still go to China to promote the film considering he got cut off the poster

  • Bootcampgirl

    @Yoni, this my plan B dress when you get here...Now I'm working on shoes

  • Canary Red™

    Yes, shucking and jiving all the way...just kidding LOL

  • jeniefrumdabloc™

    OMG damn ...... lawd I'm so over the complaints

  • Readytochokemothernatureonout

    I won't be watching it. About to go back to Murderland oops Cleveland praying for a safe journey with all this ish from NC I should of left in Crabtree Mall.

  • jeniefrumdabloc™

    whooo hoooo

  • MotherOfDragons, GetOffMyENuts

    ...so will I. The whole Dragon family minus the senior citizen is going. I can't wait. I guess we won't eat Chinese food after...we'll get Mexican.

  • Canary Red™

    Look how they proportioned every actor in the film compared to the original...
    Princess Leia is HUGE, you even see her back on China's poster
    Harrison Ford, his gun and his side chick was enlarged
    DV got a side view

  • MissHarlem

    It's funny how we always play blind to how we are perceived in movie promotion or lack thereof but want to rant about some basketball wife. This always get my attention. Every damn movie.

  • YOUR man chose BSweet #ohwell

    If it's not racist what is it? I'm curious. He's the MAIN character. MAIN....is it opposite day?

  • Vonn

    Non blacks have been "conditioned" to see us in a negative light since slavery...the saga continues. They are happy to take our money though.

  • MotherOfDragons, GetOffMyENuts

    You'll need it all eventually. That's what I tell myself.

  • YOUR man chose BSweet #ohwell

    You could've left the stuff at my house so you wouldn't have to travel with it. I'd send you what I didn't want.

  • Canary Red™

    LOL!!!!!!!!!!!!
    Was this from Under the Cherry Moon, Prince was a mess - love(d) him to death!

  • Readytochokemothernatureonout

    Lol

  • Auditor

    Guess they said no Blacks up front for them...

  • Readytochokemothernatureonout

    Like those same stores aren't in Cleveland but the thing was the sale wouldn't of been.

  • jeniefrumdabloc™

    The shade king chile lmao

  • YOUR man chose BSweet #ohwell

    Why aren't you going to the soul food restaurant? Why not patronize your people instead? Lmao

  • Canary Red™

    'They are happy to take our money though'... say it again (in my Pinky's voice)!

  • MotherOfDragons, GetOffMyENuts

    Is the poster racist? Of course it is, China is notorious for only liking SOME other Asians and Caucasians when it suits them. This is nothing new. The Chinese are extremely xenophobic.

  • Canary Red™

    LMAO - YESSSSSSSSSSSS!

  • MotherOfDragons, GetOffMyENuts

    We don't have one in the area ???.

  • http://Copblock.org aDingoDrankMyBabies

    "At least he’s there."

    ??Well, there it is. The passive route tiz always the best route?? That's a line from an old spiritual Negroes usta sing whilst bathing massa?? I won't complain, I won't pout, passive is always the best route *second verse same as the first*?? Who cares about China, USA! USA! We should be happy they allow us to be in their films to begin with. They don't have to?? Look at all this air they allow us to breath...For free might I add?? We've got it pretty damn good?? It could be worse. They could be shooting us dead without nerry a consequence??

  • jeniefrumdabloc™

    Chile ..... This ^^^^^ I just want to enjoy the movie ..... lawd have mercy ..... for once get away from the realities of this cruel world .... lawd is that too hard ...... everything is race this ..... I'm offended by this blah blah ...... Ugh !!!!!

  • YOUR man chose BSweet #ohwell

    He's so small now you'd think he was hiding from the child support people in China.

  • http://Copblock.org aDingoDrankMyBabies

    Hey may be contractually obligated to? I wouldn't if I didn't have to, like Monique-okay, but...It would be in his best interest to go. Any sign of resistance could end what looks like a promising future in Hollywood.

  • YOUR man chose BSweet #ohwell

    Thanks Bren. Being that you're in this industry how do you deal?

  • AnonymousRose

    you know we sensitive chile lol

  • MotherOfDragons, GetOffMyENuts

    I'm not seeing the movie in China or Chinatown, I love Star Wars, and George Lucas has a dope azz BLACK wife. That gives us a pass to just enjoy the damn movie IMO.

  • LeBrick James

    Is anyone surprised by this?

    IMO the average Chinese person is more racist than the average white American. No surprise here.

  • Auditor

    Sadly...

  • Cunningham ?

    Hmm ?

  • http://Copblock.org aDingoDrankMyBabies

    I let out my frustrations in the form of a character named Brenden? Taint easy chile, thanks for asking?? I don't self medicate, and don't judge those who do??

  • Just Keya

    IMO Chinese people don't like other people period. Not just black people. lmao. It kind of reminds me of the Chinese guy on King of the Hill. He can't stand them white people.

  • YOUR man chose BSweet #ohwell

    Then you need to open it with all the Dragons in tow. At least then feeding them will be a tax write off for the business.

  • SugarFoot a.k.a Ty

    *runs in to hug my honey bun* ((((Bren Bren))))

  • DivineMsM

    Afternoon Bootsie and everyone else! Not that you asked me (hopefully you don't mind me in your biz, lol). But I had lurking for the last few weeks, and I vote for this one over the other one. I think this is real elegant, yet simple! The right shoe and accessory will set it off.

  • YOUR man chose BSweet #ohwell

    Fyi I love Brenden. It's one the main reasons I finally stopped lurking.

    It's a challenge but we press forward.

  • MotherOfDragons, GetOffMyENuts

    ????Kahn Souphanousinphone is Laotian girl! I love King of the Hill.

  • Auditor

    They don't like Blacks over there...

  • DivineMsM

    ::raises hand::
    Hi Red! I think both MzWhang and Khaki are ultra under the whip. MzWhang was recently promoted, and she stated her visits would be few, but will be on as much as she can. I believe same with Khaki.

  • YOUR man chose BSweet #ohwell

    Asian people in general are trip. We have a town here that Indian people have nearly taken over and the looks I got when i lived there at times. Smh

    Yes ma'am, I be a negro with a nice car and a big azz house.

  • Just Keya

    Oh oops! hahahahahahahaha. Every night I watch King of the Hill, Bobs Burgers, American Dad, and Family Guy. I love it! But girl , Kahn do not like Hank and them. At all.

  • jeniefrumdabloc™

    Chile I just wanna look at the Ewoks ... the weird creatures and eat popcorn and just enjoy .... lawd .... all this race terrorist crap takes the fun out shyt

  • Auditor

    Lol she was barely lying....

  • YOUR man chose BSweet #ohwell

    I LOVE Bob's Burgers

  • MotherOfDragons, GetOffMyENuts

    I do too! I love Adult Swim! Kahn is representative of a lot of Asians, they are serious about that "stick to your own kind" mess.

  • YOUR man chose BSweet #ohwell

    They've blocked the BSS industry with that too. It's hard for a non Asian person to get in.

  • Auditor

    Prolly had to do a double take to make sure you wasn't one of them...

    I lived in a Latino neighborhood and they thought I was one of them (and nope I'm milk chocolate with a fro) and I'm like nope no hablo espanol...

  • Just Keya

    Adult Swim is my ish. But not the other shows...especially the one with the hillbilly squids.

  • http://Copblock.org aDingoDrankMyBabies

    Awe thanks??? and indeed?? We gone be alright??

  • YOUR man chose BSweet #ohwell

    Yup. And we still gone fight. It's hard being this awesome. ?

  • Renee Bee

    Yes Auntie. The poster is Races. Lol.

  • Di Ana

    New Post yall!

  • Jahnée Gill Mr.Eddie Murphy

    ( THE CHINESE NEED TO REEDUCATE THEMSELVES ) Earliest Skeletal Remains in China Are From Black People

    A vast collection of studies have taken a look at the oldest human skeletal remains found thus far in China and reached a similar conclusion — the remains are from “Negro people.” The Archaeology of Ancient China notes that “Negroid skeletons dating to the early periods of Southern Chinese history have been found in Shangdong, Jiantung, Sichuan, Yunnan, Pearl River delta and Jiangxi.” This not only serves as evidence of an early African presence but the varying locations also point to just how widespread Black people were throughout China.

     

     

     

  • Bootcampgirl

    Thanks, the pic does not do it justice...and it is a black party..#illconform..lol

  • YOUR man chose BSweet #ohwell

    I once heard a Hispanic person as his friend if my friend 'was one of us or is she a nicca?'

    Me being the confirmed nicca, spoke to him in his language to let him know what was up.

  • Auditor

    Yup Google black chinese

  • http://Copblock.org aDingoDrankMyBabies

    You are soooooo lucky somebody beat me to it?? Was finna get read for callin that man Chinese, chile?

  • Sexy CJ

    Oscar Isaac’s Poe Dameron, Maz Kanata and the wookie Chewbacca are deleted from the poster entirely and replaced by a stormtrooper............

  • stanley

    There is Black people in China, Ms Sandra lol Maybe 2 or 3... But Who's counting?

  • http://Copblock.org aDingoDrankMyBabies

    ??Tiz a part of the reason they hate us??? Were born with what they spend a life time trying to achieve-awesomeness??

  • Shantonda

    when ling ling do nail, me no complain *sad face*

  • Auditor

    Lol I thought about going there to teach and my momma said NO...glad I didn't but then sometimes I'm like eh wonder what it would have been like...

  • 1/8

    I have never seen a Star Wars movie and I probably never will. With that being said, Asians are some of the most racist SOBs on earth. They'd eat a white man's feces with a spoon (or chopsticks), but they despies black people.

  • Just Keya

    lol. I forgot! lol

  • http://Copblock.org aDingoDrankMyBabies

    You may not have liked it. Yes, there are Black people there...However, the few military ones I know of that settled there...Men of course...You can guess why they settled there?? Yeah, the few that I know of, wish that they would have pulled out??

  • Auditor

    Yea that's what I read too...they're pretty much stuck there cause they're so poor and can't leave...

  • Auditor

    Pretty much...I saw ONE movie and I actually liked it...field trip in the 8th grade to imax lol

    I'll watch this one bootleg like I watch all my movies...

  • Milani

    new post

  • Ms.Capricorn101

    @Audit. Shyt or over here.

  • DivineMsM

    "the pic does not do it justice..." << old or new dress?
    Yes, I saw and read what the roses had to say about the black and gold dress (lovingly of course), lol! There was enough black in that black dress.
    "i'll conform" << lol.

  • Di Ana

    Yup.... That's why I wasn't surprised by the poster... It's right up they ally to do some ish like that.

  • http://Copblock.org aDingoDrankMyBabies

    On what? Can I get a brief synopsis so I can decide if I want to move up or nawl????

  • stanley

    lol.. They eat Puppies over there, your mom was right.

  • Auditor

    True lol...but naw my mom's best friend is Chinese...she crazy too...she came from China as a lil girl so more Americanized

  • Auditor

    Only the yellow ones...

  • Auditor

    Lol exactly

  • 1/8

    There used to be a website that was loaded with free movies; some of them were new releases. The name of the site escapes me.

  • Auditor

    Yup I got it...TRUST lol

  • askquestions

    It's marketing. Business.

  • LibraGirlonly

    You ain't lying. But they in our community making money off us . If I had the money I would close all the shops down by opening up black owned stores.

  • http://Copblock.org aDingoDrankMyBabies

    Omg, hey Sugar tits?? We was just talm bout you the other day?? after Stephanie's scene stealing performance (don't do it heffa) in the Wiz?? Yaaas hunty, who needs a neck when you have a voice??????

  • Ms.Capricorn101

    @Brenden. Our daily dose of Lee Daniels & Unclockables.

  • 1/8

    LMAO! ?

  • Jahnée Gill Mr.Eddie Murphy

    Kahn's from Laos ?. Shhit.... They all Chinese to me anyway ?, I don't have time to check eyes and accents .

  • Just Keya

    DEAD! And sometimes...yeah, that's how I feel too. Shoot.

  • http://Copblock.org aDingoDrankMyBabies

    ????

  • 1/8

    They often mistake me for white and confide their racist bullish(t in me. When I explain my racial background, their eyes turn into full slits and they get tongue-tied.

  • Canary Red™

    Hey DMM!
    thank you for the update...I remember MzWhang saying this^^^...she was in a least a few time a week oppose to everyday, now she is ghost. Miss her font!

  • 88

    That's why I don't f with china we need to boycott all of their products.

  • Canary Red™

    yea I was the same way, until I started paying attention to how she treated me and my look alike(s) oppose to the ones who don't look like me...EPIC SHADE...

  • Auditor

    Sh*t wouldn't be much left to use...

  • Auditor

    #dead@ full slits

  • Auditor

    Damn I feel ashamed...sure did make this copycat PF Chang soup recipe last night for lunch...and its the bomb.com

  • Shantonda

    my ex-nail tech and employees too closely associates with our culture. the things they would say and do.. they've been in the hood a little too long. but i hate when they carry on side conversations in another language while we all sit there smh.

  • SugarFoot a.k.a Ty

    Ok ok your auntie showed out in the Wiz again lol No neck jokes today ;)

  • Canary Red™

    YES!!! I do too, you just know they talking about you!!!!!!! LOL!!

  • LibraGirlonly

    The oldest human was an African woman. I forgot the name you can google it.

  • Smith Jane

    So it's racist cause the black guy isn't as visible?

  • DivineMsM

    I do as well. We used to cut up in the evenings. Hope she comes by when she can. Good to see your font!

  • stav

    We live in a racist world! Of course that is racist, stop buying hair from them, go natural!

  • Shantonda

    they go back to speaking english like it was no big deal lol smh.

  • Canary Red™

    I know - y'all used to show it??????
    ^^^*???? thank you!

  • Jahnée Gill Mr.Eddie Murphy

    I ? what you're doing. Bye ?

  • Browneyes

    why can't I comment on the story upstairs about Amiyah

  • Canary Red™

    Right - this is how I know they talking about us LOL???

  • Bootcampgirl

    It's new...I thought so do...#rulesarerulesthough

  • SameoleJ

    I recently had the Chinese intern at my job tell me that I changed her view on black people. She thought she would offend me. I told her, nope I know there are good and bad in every race, Sweetie and am glad I could show you that.

  • SameoleJ

    I make a mean pepper steak and beef and broccoli. LOL

  • Monday

    Most Chineese don't even like themselves...

    They bleach their skin morr than certain blacks to be more "white appealing", walk with an umbrella under the sun to avoid being tan.

    Not surprised by this

  • Auditor

    Damn shame

  • Auditor

    So true...them Koreans are even worse...they get plastic surgery to not look Asian...smh

  • DivineMsM

    True. Going to an ugly sweater event next week. Just checked my closet--it's not technically a sweater, but it is ugly, and it's red and black. It will be worn, lol!

  • Datsmdubya2u2

    The communist goverment had to warn businesses that black people would be in Beijing for the Olympics in 2008 and not to embarass China by discriminating against them

  • Hmmm~?

    To be fair, the Chinese are literally racist towards dayum near everyone. They despise whites, blacks, hispanics, Koreans, the Japanese, everyone. That's just their culture.

  • Fendi

    I'm not amused.

  • Empress

    My African-American friend moved to China, after teaching English for about a year he married a Chinese girl. I saw him recently and he is so CRAZY now. Ranting about how miserable he is, how the people will eat ANYTHING and everything, how racist they are(including his wife's family. Apparently now that he speaks Chinese he disgusted by the things said to and about him(his Blackness) on a regular basis. Apparently he is shocked that her marriage motive was a Visa and not his magic stick. He says the hygiene is awful, communities are filthy and overcrowded. The only thing that works for him is that they are so prejudice the really believe that all Black people can sing and dance and he gets PAID to perform part-time(he sounds like a braying donkey and all he does is two-step) He is considered a nerd in America but there he is Chris Brown. "Block man you sing and dance! We pay you ebry friday, good good!"

  • Fendi

    I wonder how George Lucas feels about this, considering his wife is Black. I doubt the Chinese took that into consideration.

  • T3

    I think it's rude!

  • T3

    I've always wished I could answer them in their language ?

  • Rodmilla De Ghent

    i laughed lol

  • dancemomtoo131

    You are so right. This is an actual chart used by the Chinese and other folks to teach their students English.

  • JayCee087

    lol Sandra you've never heard of "Chocolate City" in China? It's PLENTY of people of African descent there (apparently they are the "mexicans" to our US)

  • dancemomtoo131

    This is an actual chart used to teach English as a second language.

  • lala

    The poster redesign is a reflection of Chinese culture. Everyone knows China is one of the worst places for black people to travel.""

    The truth in this part of the post is so real. Have had friends go over there and gt stared at. They've been asked to take pics with curious Asians and basically treated like zoo animals or aliens. Theyve also been asked whether they were a supermodel or basketball player because that's the only profession a black person can do. *rolls eyes*

  • lala

    Yeah them massages be good too. Had ling ling and shifu doing exfoliating Mani/pedi with massage on Friday. Damn near asked em for a threesome. Had me all sleepy eyed too.

  • WiserWords2

    You didn't feel tempted to ask her if she would be offended if you told her she changed your view on Chinese people?

  • WiserWords2

    A braying donkey. That's hysterical!

    I knew Sandra was wrong when she said there were 0 black people in China.

  • SameoleJ

    Nope, cause she didn't. Some are still very ignorant to me, but it is a group of idiots in every race. Case in point, the one who saw me coming to the elevator this morning and although she was standing next to the buttons, didn't hold the door and looked at the usual spot in the ceiling, so she "wouldn't see me". #EH Good morning

  • Shantonda

    they picked the right person for ugly tho lol. IJS!

  • Vonn

    This is just sad. Thanks.