Christina Milian Violet Nash

Singer and reality TV star Christina Milian came clean about that Instagram video showing her 5-year-old daughter, Violet, playing with makeup.

For some odd reason, a lot of people on social media believed the 5-year-old applied her own contouring makeup -- a task that requires great skill and training.

In an interview with Hiphollywood.com Milian opened up about the prank she and her daughter played on a gullible public.

“It was actually a joke, my sister and I did her makeup. Everyone thinks my daughter did it,” the mother-of-one told Hiphollywood.com exclusively.

“We had seen a couple of little kids do the same thing before. My sister, as kids, we’ve always been notorious for like ‘lets film it, lets do this.’ We literally were joking about it. It took 30 minutes … She doesn’t care to put on makeup guys. It was all in fun.”

It should have been obvious to everyone that a 5-year-old couldn't apply makeup so expertly. This helps explain why there are so many more followers on social media than leaders.

  • kgirl33

    SMDH

  • Readytochokemothernatureonout

    Yeen gotta lie Christina smh lol

  • Cal Monroe

    How does Christina make money -- aint heard from her musically since "Dip it Low." She still chasing after all them fellas?
    http://cdn.makeagif.com/media/11-06-2015/_n_8em.gif

  • That’s Interesting

    Those are the mannerisms and hand movements of a child who is accustomed to makeup and preening. I wouldn't doubt that lil girl plays around with makeup and the like ALL the time.

  • JJ

    Hmmm idc but...that's a nice photo of Ms. Milian medium booty women here repping we ain't flat booty but we ain't big booty just lost in the middle but owning it. #Proportional

  • JJ

    I believe she has a reality show somewhere and I know for sure she's on a comedy show called Grandfathered I watched it on Hulu it's actually kinda good. Don't beat my girl America's show Superstore though, last week episode had me rolling when the pregnant girl did her dance sequence I lost it.

  • <—Doesn'tTalkToStrangers

    Great! ?

  • whitty hutton

    I played in my mom's makeup...she wasn't playing with me and I damn shole wasn't wearing turbans n Marley braids like a grown ass woman. Tew too 2 murch!!

  • Auditor

    This helps explain why there are so many more followers on social media than leaders. #dead

  • Auditor

    She has a new one out...

  • 80sChild

    Sandra, your last paragraph is spot on and explains a lot of the sad state our society is in smh.

  • 1/8

    "This helps explain why there are so many more followers on social media than leaders."

    Let the church say, amen! ?

  • Cal Monroe

    is it paying the bills?

  • Auditor

    Doubt it lol

  • southern

    Maybe they were playing g dress up. ##Kanye shrug#. I am eating these edible arrangements . Saying I'm not being greedy I got to eat them so it want go bad.

  • http://sandrarose.com SandraRose

    Karrueche is a lucky woman.

  • Noirluv45

    We played make up as kids, but we were painted like clowns. This is way too much for her delicate child skin. Why are people in such a hurry for their children to grow up. She'll have plenty of that for this. Anyway #aintmykid

  • Let Your Soul Glow

    I love fresh fruit so those Edible Arrangements are the best!

  • 1/8

    Unfit parents need to stop using their children to garner attention for themselves online. Leave your home-movies at home and your photos in a photo album on the coffee table.

  • nicelyput32

    Superstore is everything! I did not expect that ending to her dance routine??

  • TheRealLee

    Pathetic attention seeking using a kid. smdh.

  • hotntot95

    Um ...she got a fat child support check from Dream..

  • Fendi

    Of course she applied her daughter's makeup. She copied what she saw some MUAs do on their IG accounts with little girls, which is inappropriate as hell. Christina is fortunate The-Dream isn't fighting her for custody.

  • esh

    i was never convenced that she did this her self. and whoever is is straight dumb. i cannot even do make up like this and im 40. yes how did she think this was cute. making a cute face less child like. she better chill cause its gone come soon enough.

  • Tea???

    she has nothing else to do but treat her kid like a doll lol

  • JJ

    I know I was with Amy and Garrett like this is so poetic and beautiful...then Anaconda came out of no where shouldve known it was too good and innocent lol

  • Lolalao

    She was just playing... I don't get it.

  • Mel

    Christina's whole purpose of the video was to get some type of attn , a nice pat on the back, some compliments or whatever but instead she received backlash for it so now she singing a diff tune.

  • Myopinion4u

    The girl is playing dress up with her mom and friends! Calm down...sheesh?

  • Fyrebaybee

    For playing with her kid.... smh

  • Fyrebaybee

    I believe some of these folks do not have children

  • Lolalao

    Your comment on Superstore made me check it out! It's sooooo funny..lol

  • Cunningham ?

    Why would anyone believe this little girl applied her own freaking makeup? Dip nuts!

  • Fendi

    If you deem it appropriate for an adult to put 5 lbs of hair on a kindergartener's head and apply faces full of makeup to her, then you're just as much of a problem. Smh

  • ?Patty Kakes?

    I believe it. If a lil girl put that kind'a make up on at age 5. Then they need to lock her down now. Lol

  • Fyrebaybee

    Bish bye, little girls like to play. Do you have any? You're a problem criticizing someone else's parenting style. To each it's own. Roger that.

  • Fendi

    The "bish" is the one who should've raised you to know what is appropriate for a child. Suck on that.

  • Lakie O’Sean Rivers

    What's the name of the episode? I can't seem to find it...please and thank you!

  • nicelyput32

    All Nighter

  • lahla s

    If people used common sense this would not have been an issue. Obviously the clip is heavily edited. Little girls play in make-up all the time. No big deal.

  • MRiGOThim

    dis bish...

  • Lakie O’Sean Rivers

    I've never watched Superstore - that was freakin hilarious! They have a new fan...thanks.

  • nicelyput32

    You're welcome. Also check out Life in Piece on CBS.

  • hoochie?

    Not cute.

  • Patricia Williams

    You old enough 2 "remember Jonet Bennet and what happened 2 her cuz her mother had issues w dressing her as well as applying makeup on her like an adult"????????? Killer NEVER was caught..........

  • Chelsea Sawyer

    I decided to go with a natural lip gloss for when my daughter first started wanted to wear makeup. I got for her the Somaluxe Raspberry Red Lip Gloss - and she loves it!! It comes in a cute jar, and it doesnt have any chemicals in it. The red is like a tint - not too much - perfect for a new teenager.