Actor Terrence Howard was dealt a blow by a Los Angeles appeals court judge who ruled to reinstate Howard's 2012 divorce settlement.

The 48-year-old 'Empire' star finalized his divorce from his 2nd wife, Michelle Ghent (pictured above), in 2013. The couple had been married for just a year when they split in 2011.

The ex-couple reached an agreement after a bitter legal fight over spousal support in 2012. Howard was ordered to pay Michelle $5,800-a-month in spousal support plus up to $4 million-a-year, depending on his earnings.

In 2015, Howard complained to a judge that Ghent threatened to leak embarrassing personal information about his pocket-sized genitals if he din't grant her spousal support for three years. He said he was under duress when he signed the settlement agreement.

The judge agreed that the personal information would be damaging to Howard's public image and overturned the divorce settlement deal.

But on Wednesday, justices from the 2nd District Court of Appeal ruled "the passage of time negates Howard's claim". They also ruled his several attempts to reconcile with Ghent proved he wasn't under duress when he signed the agreement.

Howard was ordered to pay Michelle's legal fees plus millions in unpaid spousal support, according to the New York Post's Page Six.

Howard is happily married to his third wife, Mira Pak (pictured with Terrence in Feb.). The couple has two sons, Qirin, 22 months, and Hero, seven months.

After 2 failed marriages, the father-of-4 says he is now "settled" with Mira (pictured below in February).

"Two weeks after meeting Mira, I gathered up things associated with my past and found a nice hill and buried them all there," he told People.com in March. "Mira settled me. Our marriage is effortless. Relationships are hard work, but we really don't fight."

Photos by Michael Buckner/Getty Images, WENN.com

  • Please Stop The Madness

    Hero Howard. Niiice. Smdh. Never liked this fool either. He a decent actor but as a person comes across as a dickhead.

  • Zeta Phi Beta 1920

    LESSON:
    Stay Married.

  • ShelbyMoore

    Hahahaha!!!!! Get that money girl! Fawk that self hating as$ baby soft as$ mothafukah.

  • NYTimes#1Bestseller

    Tell us how you really feel. Lol

  • Please Stop The Madness

    After 2 failed marriages

    ^^^^^^^^^^^^

    3. he married and divorced his first wife twice.

  • Anunnaki

    was she white?

  • LeGard JoJo

    He has always married out of his race. He has said black women are too strong for him.

  • Noirluv45

    Yeah, we'll see how long this marriage last, Terrence. Either way, I couldn't care less about him.

  • Yoni7

    Most likely.

  • NeverSurprised

    The Six Times Terrence Howard Has Been Accused of Beating Up Women

    http://defamer.gawker.com/the-six-times-terrence-howard-has-been-accused-of-beati-1121955457

  • Yoni7

    I never liked him as an actor because he always played the villain.......or crybaby.

  • Guest

    That's Mira in the green not Michelle.

  • Yoni7

    So he goes on the Beat'em Down Chris Brown list, huh?

  • NeverSurprised
  • Renee26

    Oh well...pay up brotha man

  • Renee26

    Yeah he legit crazy...said that about a decade ago...the Becky's and LingLing's can have him

  • Youshockedme

    His fault....stop marrying women you don't know regardless of color ...dummy

  • Renee26

    We are sooo lucky!

  • NeverSurprised

    Actually, he thinks HE looks white or Asian and seeks the same in a mate. From His 2007 interview with Elle magazine:

    ELLE: ... What does your ideal woman look like?

    TERRENCE: I like women who look like me. Generally, you're attracted to women who look like you, because the most beautiful thing in nature is your own reflection.

    ELLE: So...you like a lady with a pencil moustache?

    TERRENCE: No, but a woman who shares my features.

    http://www.elle.com/culture/celebrities/a9169/fashion-parties-august-8-dupe/

    And yet black women will continue to support his projects.

  • Mr.LeBrickJames

    When brothas seem to have their mind made up that they wont get with a black woman, I have zero sympathy when this kind of stuff happens to them.

  • Renee26

    He crazy...we don't want him. We don't need the type of BS he be on in our lives...He chose right because the right sista would ruin his face with some hot grits

  • KcoolMuziq

    Wow! U just ruined his already fragile image to the core...Smh

  • Lorenzo Chaps

    A now and later with some bundles would've gotten her taken out. Look, I'm not a violent person. But the quickest way to have my mind think about taking you out is cheating on me and having your hands in my pocket. It you want out, cool. No cheating, just leave. As for his money, no slut, it's no secret his jank is toddler size when brick. And?

    This is any woman, asian, white, black, etc. A woman is a woman. She knows he banking off Empire and wants to maintain a certain lifestyle. Cheaper to off her.

  • NeverSurprised

    Hot grits ???????

  • Music lover

    Well dang talk about never having to work a day in her life again!!

  • Ms.Vanilla

    " but we really don’t fight.”

    I know you don't. Sit, Stay, Roll over. That's a good girl.

  • Ain’t Misbehavin

    "Relationships are hard work, but we really don’t fight.”
    That's because one or the other just does as they're told.

  • Ain’t Misbehavin

    ahem..Tiger Woods

  • brooklyn23

    I didnt read the link but if he is beating on women ,I don't feel bad he is gonna get cleaned out

  • Omega

    oh be quiet. you wont say the same thing bout eve, tika, serena

  • Sexy CJ

    In 2015........Howard complained to a judge that Ghent threatened to leak embarrassing personal information about his..... Pocket-Sized Genitals...... if he didn’t grant her spousal support for three years.

    Damn Terrance.........

    https://uploads.disquscdn.com/images/488e9fbb5c1b1355f0d7c7bd2d76bf2ebca494fc97fc42066dfbf9651add9adc.jpg

  • Renee26

    Yep! Pulling a kick doe and punching them over a phone call...the pot would have been on the stove as soon as he hung up talking about coming to do something!

  • Quitedeliteful

    She already put in work getting a hold on that wallet. LOLLOLLOLLOL!!!!!!!!!

  • Quitedeliteful

    And collect that check!!!! LOLLOLLOL!!!!!!!!

  • HalleMerry

    His new wife is used to pinky sized peen! Lmao!

  • Quitedeliteful

    Whuuut????

  • Quitedeliteful

    The Beckys and Ling Lings!!!!!! LOLLOLLOLLOL!!!!!!!!

  • Quitedeliteful

    Whuuut???

  • NeverSurprised

    From their divorce files:

    "In July 2010, Michelle Ghent Howard traveled with her husband to South Africa when he was filming Winnie, and the couple had many problems while staying in a hotel in Johannesburg, including an incident that warranted calling a doctor to treat her for physical injuries. One day, they got into a fight, Michelle Ghent Howard says, so she moved into a different room, and her husband tried to push his way inside, so she unlocked the door. He grabbed her by the neck, threw her across the room, causing her head to hit the corner of the bed’s headboard. She says he then picked her up and took her to the balcony and said, “I’m gonna f--king throw you off this balcony.” When she screamed for him to stop, he dropped her on the ground. Later, he apologized when he saw the lump on her head. A few days later, they had another fight and Terrence Howard hit her in the face, chipping her tooth with his wedding band, she says. Three days later, their personal assistant called a doctor to come to the hotel to check on Michelle Ghent Howard. The court file contains a bill for $2,080 from Doctors on Call for the house call, and a list of the doctor’s findings, including that he treated her for multiple contusions to the head, elbow, and calf. "

    http://www.thedailybeast.com/terrence-howards-nasty-divorce-11-disturbing-claims-in-the-court-file

  • NicoleZee

    So, does Terrence Howard prefer Asian women??? I wonder. Or it may be that Black women don't want him! He's a good actor but he beats women from what I hear. That's never cool or acceptable. Sad. Instead of chasing and trying to keep Asian chicks, he needs to be getting some help for his anger issues. SMDH. I wonder how long his current marriage will last???? Probably until she gets tired of him beating on her. Been there, done that, I survived. Never again will I ever stay with some sorry lowlife that puts hands on me. Disgusting!

  • Ms.Vanilla

    ..?

  • Faithz

    As Clint Eastwood Says "Make My Day" I am Bent over
    Lmao,,,Over your Comment.. pinky sized peen, still Lol.

  • Faithz

    Lol.

  • Ms.Vanilla

    Lol

  • Faithz

    That's amazing how simple minded so many men are, and just give them gals their money just because they wants it. When will these men learn.

  • Faithz

    HMMM Perhaps he should have tried it before he put a ring on it.

  • Yoni7

    His dick is little and one butt cheek is deflated. He's angry. And I bet ANY amount of money he would NOT step to a man like this.

  • Faithz

    Ain't that the dang truth.

  • Faithz

    Yep these Brothers will learn.

  • Faithz

    Omg that Fellow sound like he's Violent.

  • VanillaCaramel2shotsExpresso

    MIra must use baby wipes on the regular ....

  • Yardgirl

    Welp he certainly has a type. I have never like this man, he has mean eyes *shudder* and acts like he is God's gift to non-black women. They can have him! Tuh!

  • Mr.LeBrickJames

    Or maybe you should be quiet. I have an issue with black men OR black women who never seem to want to get with their own kind. And BTW, all 3 of those women you named have dated black men in the past, so maybe you should get your facts together. Have a good day.

  • voyageurs47

    LMAO @ hot grits LOL

  • HIS4EVA
  • HIS4EVA

    DOESNT HE HAVE A SEX ADDICTION?

  • disqus_MNq5Mrn4CF

    YAASSSSSSS!!!!!!!!

  • disqus_MNq5Mrn4CF

    Cuz clearly we don't want him. Never liked him.

  • Anunnaki

    oh well when are yall gonna clean him out

  • Youshockedme

    Yes lol he causes his own storms he make the stupidest decisions and then play the victim. ..I don't care if a ninja put my entire naked body on the Internet ain't no way on earth I'm paying 4 million a year in spousal support to somebody I was married to less than a year ...lol I would get paid in cash before I hand over my money lol

  • Coco

    Right! He's a woman beater. It's great that he has left BW alone.

  • Coco

    Can you imagine how disappointed his Asian baes are the first time they see it? I mean black dudes have a reputation, and you get one with money but you get that unpleasant surprise ?. She deserves the cash.

  • Coco

    Right! Taraji insisted on having on Empire. Going hard for people who don't give a damn abt you.

  • Coco

    He likes them able to take beatings in peace. A black woman might fight back and beat his a$$.

  • Shira Harding-James

    Huh lol

  • Shira Harding-James

    Good for you, glad you were able to discover your worth. May God keep you from ever experiencing something so disgusting again

  • LeGard JoJo

    You got that right.

  • Shira Harding-James

    That's what I'm saying

  • The Realest 514

    I am roaring with laughter!!! Internet has no chill.... #EffYoFeelings

  • Carrington

    Married for ONE year and she gets $5,600 per month AND up to $4 million dollars? WTF lifestyle did she become accustomed to in a year? This MF hadn't had time to learn her neighbor's names in a year.

  • BlahBlahBlah

    Thought she was gonna lub him long time.

  • Wakando Shamar Taylor

    and these women want to get mad when a man ask for money when she is rich and he is not! married o ne year and she gets 4 mil? what a joke!

  • Queen B

    I pray he doesn't go through this again with the current wife gggeessshhh

  • IamAllnatural

    He looks like pervert with those creepy eyes. I never cared to watch him. I remember when Destiny's Child performed at an award show, and pulled him, Magic Johnson, & another guy on stage. Terrence looked like he wanted to commit a sexual assault on them. It was so uncomfortable to watch, I can only imagine how DC felt.

  • VanillaCaramel2shotsExpresso

    Yeah Terrance said women who don't use baby wipes mini. The atrium are not clean. It's a deal breaker.

  • Yardgirl

    Exactly!

  • Victor Nathan

    what was he sniffing when he signed that sh!t

  • http://suzar.com/BOTW/BOTW-ch1d-pages7-8.html Staci Elle

    A rep that is not always true! A lot of these dudes are foreal coming up short ijs.

  • Lisa daniels

    Bloop

  • Lisa daniels

    Hence, why we have never heard about he trying to get with Taraji.

  • dontgetblocked

    They were climbing all over him and basically giving him a lap dance.

  • dontgetblocked

    He loves his non-black women. Let them take all of his money.

  • Dahl

    His third wife looks both disgusted and petrified in that kiss. And of course they don't fight, it's not a fight if she doesn't hit back...

  • parisjok

    you are so right

  • Li

    He's so intelligent, he's got a degree. And yet, he's so stupid when it comes to his personal life decisions. It must have been the sex. Anybody and everybody knows in Hollywood -- except Terrence -- that you get a pre-nup. Maybe he was drunk or high when he married Michelle, but in Hollywood, you need a speed dial to an attorney with every step you take. I hope he has a pre-nup with the new wife.

  • Li

    He's part Japanese, so I think he considers himself bi-racial.
    Wikipedia: Born Terrence Dashon Howard in Chicago, Illinois on March 11, 1969, both of his parents were biracial. "My father was half-white and half-black with sky-blue eyes and wavy hair," he recalled.

  • Li

    He was the stupid one, he didn't get a pre-nup. And he had an incompetent attorney:
    The ex-couple reached an agreement after a bitter legal fight over spousal support in 2012. Howard was ordered to pay Michelle $5,800-a-month in spousal support plus up to $4 million-a-year, depending on his earnings.

  • Li

    He's got some Japanese him him. He's bi-racial.

  • samuel severino

    Maybe he feels that if they will put up with the stds that they love him and he won't need a pre-nup.

  • http://www.swedishsoul.com Christina Duphorn Zehnder

    book smart not street smart.

  • Coco

    Lol, right! Taraji looks like she can fight.

  • Disqus_year4016

    Both of them are ugly. I thought the third wife was cute until I seen her without her makeup. I guess u don't have to be sexy to get a Hollywood partner.

  • nick c

    He settled on that BS bro sometimes people win like that by dragging the case out longer than the marriage was you cant move on with your life.

  • Omega

    you DONT have an issue with black women. You mofos never speak out against the women, so stfu

  • Coco17

    ????

  • Coco17

    He's my type at all, yeah they can have him

  • MistaO

    Most females today make terrible wives and even worse mothers. Just saying...

  • http://www.NeCola.Mayvenn.com Chile_Pleeze

    he plays himself...in real life basically

  • Yup, I said it

    That goes for men as husbands too. There are so many narcassist among us that love is really a battlefield.

  • Mr.LeBrickJames

    You amuse me.
    But anyway... #BLOCKED

  • Decked Out

    He seems to be slightly CRAY CRAY

  • Tena

    We've already seen his Vienna sausage in a movie he did once. So she wasn't sharing anything that most of the world didn't already know. This explains why he keeps it white. You know us sisters need a man with a nice package.

  • Tena

    More like he knows he can't handle us with his ltitle wee wee. He doesn't have the self esteem to step to one of us.