Tami Reed, TI Harris

Blogger Tami Reed, TalkingwithTami.com, attended T.I.'s 'Dime Trap' Album Release Party at The Trap Museum in Atlanta on Thursday.

Trap Museum

The Trap Museum tells the history of trap music in the Dirty South beginning in the early 1990s and evolving through the 2000s.

The museum displays include a recreation of the living room from the movie ATL, including the trappings of the drug trade laid out on the coffee table in the living room. There is a scale to weigh the cocaine; jars filled with product (marijuana) and a handgun in case uninvited guests drop by.

Trap Museum

There is cash stuffed in the ice box, and the sofa and chairs covered in plastic lend realism to the scene!
 

Trap Museum

The Trap Museum even has a convenience store where visitors can buy real food, Ramen noodles and penny candy!

Check out Tami's recap below:

"Last night I was invited out by Epic Records to attend Rapper T.I.’s private listening party for his new album, Dime Trap. This is T.I.’s tenth studio album, it is out now, you can grab it here! The event was held at the Trap Music Museum and I was intrigued to see this place since I had heard so much about it! We arrived to hundreds of people waiting to get inside and the crowd was insane! Cameras were rolling and I’m sure that they were filming for the new season of T.I.’s hit reality tv show, The Family Hustle. The red carpet was packed with rappers, local celebs and more. There was also a live orchestra with a conductor playing hip hop tunes that greeted you as you made your way inside. The energy was electrifying."

 

Trap Museum

"Then you made your way through another door where there was a replica of a “trap house”. A trap house is a place in the inner city where drug dealers make and distribute narcotics and whatever else. Lots of things happen in a trap house. Not that I have ever been in one but I have heard stories. In the room was a dirty old couch with plastic on it, drug paraphernalia and guns scattered throughout on a table. This room reminded me of the house from the movie, ATL."

Tami Reed and Tameka Tiny Harris

"About thirty minutes into the listening party, T.I. walked right by me and said hello. I was in shock because most rappers are legendary for being late to these type of events lol. T.I. was on time, lawd that says a lot about this character and professionalism. We snapped a quick selfie and he went right on stage to welcome the crowd. He then started to play tracks from his new music. The crowd stood and listened, some danced and others bopped their heads. I liked many of the songs but it was hard to hear with so much going on. I would like to thank Epic Records for the personal invite out, I truly enjoyed myself and seeing so many familiar faces in the mix! Enjoy the snaps…xoxo"

Visit Tami's blog for more pics!

  • ShelbyMoore

    Is this family friendly?

  • free

    ignant azz n*gga sh*t.

  • jeniefrumdabloc™

    Hey Tammy pretty self ..... you know I ain't stuttin no damn TIP chile .... but much love to Tammy .... with that pretty hair .... https://uploads.disquscdn.com/images/cccb186ddde3806f896a92611de175a9ff6dd8cf202f98128d5f9edafedfd835.gif

  • jeniefrumdabloc™
  • Django the God

    I would never put Ready Rock that close to my weed.

  • Tammie Reed

    Hey boo! xoxo

  • Django the God

    That fridge is looking depressing too.

  • MISSMEWITDATBULL

    Looking good Ms. Tammy!
    xoxoxoxoxo

  • leapyearpisces

    Tammi, you put me in the mind of Jewel Tankard, and that is a compliment. Seems fun, and different.

  • Coy little wink

    Love you Tami ? now where can I get that hat!

  • MJF

    Lol

  • Nathan Hastings

    Black folks celebrate ignorance. This is nothing to glorify or be proud of smh

  • Tammie Reed

    I got it yesterday at H&M it was $19.99 I think and came in a few colors too. It's called a Fiddler hat. xoxo

  • free

    i miss ole jewel...and especially MARCUS! that was my boo.

  • Logan Roberts

    Chile ?. I wish TI go sit down somewhere with that damn Forever 21 blouse on.

  • http://thedevereauxshow.com/ Ms.Devereaux

    NOOOOOT Forever 21 ????? you gone make me piss my pants laughing so hard

  • Rainbowbelow

    My grandma had plastic on her living room furniture. The worst pain is when it's summer and when u get up, your thigh meat sticks to the plastic ??

  • iWasteTime
  • hi-liter

    Hey TamI ??...the trap museum seems interesting.....for you boujee niggas, think of it as an Art Exhibit.

  • MoniquetheGeek

    There are all sorts of non-traditional museums...museums dedicated to food and drink, candy, wax figures, American gangsters...Why not a trap museum?
    They need to make this a traveling museum like that one for ice cream. And place it in the hoods. I would pay to see it.

  • Renee26

    They should dirty that refrigerator up and put some old pizza and chicken boxes in there... It's way totoo clean. They also should add some pit bulls, Rottweilers, dirty stained up carpet and wet dog smelling air fresheners if they really want to replicated a crack I mean trap house

  • iWasteTime

    lol!
    I want to go. This is great!

  • Renee26

    Ain't it ugly!

  • FukkFolks2018

    I am beyond intrigued. I want to go too

  • Renee26

    Awww they do favor

  • Renee26

    A lot of dealers end up doing their own product....that may be how it starts ?

  • Renee26

    Please don't take the kids

  • Renee26

    They got a table full of Reggie finest backyard boogie... They couldn't find any greener pretend weed?? Lol

  • iWasteTime

    Fools less likely to walk away with boogie!!

  • Renee26

    It better not be real...Somebody would still take it

  • Skin Deep Beauty

    Get out of my head! ZZ EVERYTHING YOU JUST WROTE IS EVERYTHING!

  • Skin Deep Beauty

    BWAHAHAHA!!!!

  • Skin Deep Beauty

    Y'all killing me with the comments!

  • Skin Deep Beauty

    This GHETTO RATCHEDNESS BETTER BE SATIRE!

  • Yoni7

    When I say I KEEEEPPPPP going back and looking at that living room pic! OMG!!!! I am soooo WEAK! I didn't peep the wrinkled curtains in the last post. LMAOOOOOOOOOOOOOO

  • E-VannaRootsAllEvil

    Can we buy the drugs on the table too? Asking for a friend

  • Skin Deep Beauty

    These fools BORED OUT OF THEIR MINDS! A FOOL AND HIS MONEY SHALL SOON PART! SMDH as I LMBAO at this Tom Foolery!

  • Yoni7

    Judging by this "trap photo exhibit", I been sitting up in folks cribs and they was really trapping out that bitch the whole time????!!!! And here it is, I thought they just needed to tidy up a lil bit.

  • Skin Deep Beauty

    FOH! I KNOW YOU PLAYING RIGHT!

  • iWasteTime

    lmaooooo

  • Dollface

    Disgust and Stupidity... who does he think he's impressing with this bullshit? Seen one trap house you seen them all. However hard you think you was balling, there's somebody that's balled harder and bigger. You definitely ain't been balling in the last 15 years you been in the industry... where is your growth? TI is just annoying as hell. Your reign is over Clifford, go away. You down there with Plies now.

  • Yoni7

    I done seen a museum for vacuum cleaners. Was thinking about taking my nephew is in INFATUATED with them. He even had a vacuum themed birthday party one year. Complete with a cake and cookies to match.

  • Yoni7

    Granny was trappin'....according to THIS pic. LMAO She's a real G, homie. LOL

  • SumthinSweeter

    Tammi is very pretty. Never heard of her but will be checking her site out soon possibly. Honestly this "Trap Museum" to me as I see the pics.... are not for the kids, but for those of us who grew up in or around this "occupational choice" in the 90's. I find it very interesting and will make sure to stop through the next time I'm in the ATL.

  • Yoni7

    They don't realize that It gets into their system through their fingers. Some might be smart enough to wear those black latex gloves to prevent it, but that's very rare. Don't ask me how I know. LOL

  • SumthinSweeter

    Thank YOU! Finally someone who see's it for what it is. It really is a part of black culture. Love it or hate it.

  • Mama Dee’s Wig Maker

    I'll be there viewing it one day

  • Skin Deep Beauty

    That some bootleg done bought all them shitz from their $2 sale rack and sowed a Versace or Guccin tag on it and stold it to his Kermit looking az for $800 on a splurge and fools robbing dying and stealing for!

  • hi-liter

    Hell nawl I ain’t playing. What’s the prob?

  • iWasteTime

    She's our Tammie, too. She's a Garden Member !

  • Mama Dee’s Wig Maker

    I bet the folks that hate it listen to trap music all day

  • Mama Dee’s Wig Maker

    Lol kids and their infatuation with some things

  • Trace da Ace

    ummm...is the admission free??? Cause real talk I would like to go see it...but would not pay to see it.....jus saying.

  • Mama Dee’s Wig Maker

    It's probably not free...

    Just looked it up...it's $10

  • iWasteTime

    Cute!
    We're moving and my 8 year old found a VHS tape. Man it's been the longest two weeks of my life talking about this double Scarface VHS ... lol

  • free

    ****DIRTY COP WHO SHOT LAQUAN MCDONALD IN THE STREET FOUND GUILTY...OF EVERY.F*CKING.THING****

  • Tammie Reed

    It was very interesting to see and I was one of those that grew up around this era back in the day in Cleveland. It was educational, fun and it was part of his past. A lot of the exhibits reminded me of the movie ATL. Great to visit, have fun and thats it.

  • Rainbowbelow

    ??

  • Trace da Ace

    Ill pass....somebody please take pics if yall go....

  • Tammie Reed

    __________________________this!

  • SunRiseBlossom
  • SunRiseBlossom

    Hahahahaha

  • Darkandlovely617?

    ????????

  • free

    i need to know how it do. they got a bunch of brands out there now and they all look flimsy to me.

  • Applebootay
  • Applebootay

    https://uploads.disquscdn.com/images/35d0f3b782f8a932b656d038c3e551663e3d83c7aa33518cd480ea66eaadf4cd.jpg GUILTY OF SECOND DEGREE MURDER AND 16 COUNTS OF AGGRAVATED BATTERY FOR ALL 16 SHOTS

    IM CHI TOWN BORN AND RAISED...WE BEEN ON PINS AND NEEDLES...

  • SumthinSweeter

    I did also. Eastside of Detroit. And when I say some chose it as an occupation it really goes deeper then that because some had no choice but needed quick money and a way to survive. Regardless, I KNOW it is a part of a lot of our communities and something that does need more attention. So that's the way I am looking at it.

  • Tammie Reed

    Off to the clinker!
    And his attorney's face is priceless LOL!

  • SweetTEE

    If you've been in one trap house, you've been to them all. Now that I'm grown, I ain't trying to step foot in one again... real or fake. But maybe that's just me.

  • Applebootay

    I WAS SO NERVOUS...CHICAGO WAS GOING TO TURN THIS CITY OUT...THANK GOD...

  • SunRiseBlossom

    I felt the same way, that is why I went with YEDI. I will keep you updated because I am going to use mine this weekend.

  • JV

    I'm so relieved he's convicted, for the family, for the deceased and for Chicago -- for everyone.

    He'll be seeing a lot of "menacing looks" where he's going.

  • free

    i feel it only takes one. like constipation, once you get that big one through...the rest just come right out. i think we will start seeing more convictions now. i thank God for chicago cause that was a majority white jury with only one black person on it.

  • SunRiseBlossom

    SCREAMING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Applebootay

    CPS SCHOOLS WERE ABOUT TO CLOSE...MY DAUGHTER CALLED ME CRYING AND NERVOUS...because it really was about to go all the way down....

  • SunRiseBlossom

    Oh WOW!!!

  • Ccity

    #16shots

  • Alextra Ballard

    CDFUUU

  • iWasteTime

    You're right about that!
    I like this trend of getting them in court

  • Rainbowbelow

    I was nervous too. I was thinking about the LA riots....

  • Alextra Ballard

    Don't forget those hard plastic carpet runners...if you ever turn those carpet runners ova by mistake those hard spikes will fvuck yo feet up

  • Trace da Ace

    Yes!!!!!!

    So on that note....Bubba Bust Ass and his crew about to tear dude a new one....for real....and he deserves it!!!

  • Mama Dee’s Wig Maker

    Lol

  • Alextra Ballard

    Lmaooo and smh@ the same damn time

  • SumthinSweeter

    I know I do and ain't sold a lint ball's worth of nothing ever. Lol!

  • Rahab

    I was hoping to get home before the verdict was read. Surprised and relieved!!!

  • Alextra Ballard

    Soooo this is the inside of a trap house? Wow the can goods are name brand. No "Winn Dixie" thifty made.

  • Applebootay

    WE EXPECTED A NON GUILTY VERDICT....SO THE CITY WAS PREPARING TO LOCK DOWN

  • Applebootay
  • MoniquetheGeek

    How adorable! I love that you'll did that as a theme! You have to take him to the museum lol

  • Yoni7

    We do! And he is such a sweet kid. Been vacuuming since he could walk! He's 10 now.

  • Yoni7

    Real shit! I swear I was like "Tay'nem done threw a party at the crib.....WITH TI and ain't nobody said shi......Oh wait, that's a art exhibit." *deletes mean text*

  • Renee26

    LMAO I don't think they fit that trap house narrative BUT definitely old people house decorations... My momma still has those down too ???

  • Yoni7

    LMAOOOOO!!!!!

  • Yoni7

    We wonder if he'll EVER grow out of it. He keeps his mama crib CLEANT, do you hear me? LOL

  • Renee26

    Yep latex gloves are a must... So I've heard lol

  • Renee26

    ? ? ?

  • ZRoJoTheLezBeyond

    Not just you, I'm with you! I'm not here for the glorifying of drugs and all that comes with the trap house scene.

  • Quitedeliteful

    Is this our Tami that is in the Rose Garden sometimes?

  • ZRoJoTheLezBeyond

    Sadly, it's not.

  • ZRoJoTheLezBeyond

    Seeing her pic was the only positivity that came to my mind, she looks beautiful!

  • Yui

    Yes ma’am

  • FukkFolks2018

    Girl +1. And I aint from no huge urban mecca. My ass from little ole Raleigh, NC. We had our share of trap houses and all that both of yall just said on this thread is the 100% TRUTH. Folks are killing me over this form of expression.

  • Yui

    Got a question, who runs the museum?

  • JazzyBossyJen

    Dumbest sh!t ever! Ugh ? Who’s inept idea was this any damn way?!

  • wonderwoman

    What the ghetto mess is going on?

  • SumthinSweeter

    Smh. Now see, this has touched mostly everyone from everywhere.

  • Quitedeliteful

    I hope he gets more than six years though. Still, six is better than zero...

  • Mama Dee’s Wig Maker

    Lol not Cleant and I'm sure he will

  • Mama Dee’s Wig Maker

    Hell Yeah!! Me Too Lol

  • OvertheMississippi

    Robin Williams (RIP)

  • SweetTEE

    Not as a grown woman. Ain't nothing cute or cultural about it either.

  • Scromes1212

    Lol good one

  • Scromes1212

    Put you some wings in it smh I ate wings every day for a month when I first got mine. So good and no grease!

  • Ms..N

    I'm confused " Why do we the public need to know what a trap house is"? Lol asking for a friend..

  • den

    Disgusting...TRAP MUSEUM? ???? Thanks God , my college kids have sense...

  • Patricia

    exactly. its not real hood mess unless you got pit bulls.

  • the chosen one

    You are crazy, lol.

  • the chosen one

    Tiny looks as if she has acorns stuffed pin her cheeks.

  • Desi

    I'm weeping from the ignorance.

  • TransMichelle

    Yep I'm surprised they didn't read you to within an inch of your life for your comment. You right though. Black folks always appeal to the lowest common denominator.

  • Reina1718

    Wow speechless

  • Lorenzo Chaps

    John Gotti and the likes would never. What in the ...

  • Lorenzo Chaps

    No it' not just you.

  • DeJeri

    I more annoyed by his political commentary on racism. If he wants to fight racism, he can stop being a walking stereotype. i.e. stop publicly cheating on your wife.

  • 1BlueStar

    This is some dumb sh!t right here! A trap house museum??? I really am speechless (well not really. What i really want to say will surely be deleted)

  • https://www.celebritynews.wiki

    Awesome informations, for more info about celebrityCeleb news

  • Zeta Phi Beta 1920

    Sounds cool.

  • ClaireHuxtable

    Good to hear! I just got one.

  • ClaireHuxtable

    "stop being a walking stereotype" Amen
    He's a grown man. The games should be over.

  • CocoBabe88

    This is great! It’s a good sign that trap gangsta culture is becoming extinct. Pretty soon that’s all it will be, is an art exhibit. The younger generation of black kids coming up know they don’t have to choose street life when they can simply go to college. They see how white kids live and know they can have the same. Trap life, gang banging, thugging is idiotic and played out. It’s a shame it was perpetuated and celebrated in the black community for so many generations. I will go as far to say gangsta rap and it’s culture singlehandedly destroyed black america.

  • Skin Deep Beauty

    EXACTLY!

  • monique

    Its for wannabes. Who else wants to know what's it like in a trap house?

  • SunRiseBlossom

    Ok. I have not used mine yet! How did you season your wings and how long do they cook?

  • SunRiseBlossom

    LMBO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • SunRiseBlossom

    I have not used mine yet, but I plan to this weekend, so I will keep you posted.

  • Scromes1212

    I can't use much seasoning cause I have high blood pressure. I just hit them with some salt free seasoning and spray about a tablespoon of olive oil. If they thawed out it will take them about 18 to 20 minutes. If they frozen it will be a little longer. Once you get the hang of it you cut down on your fried food and your oven use.