Beyonce, Blue Ivy

A blind woman filed a class action lawsuit against pop singer Beyonce and her company Parkwood Entertainment. The lawsuit alleges the singer's website, Beyonce.com, is not accessible to millions of visually impaired Americans.

Mary Conner of New York claims the popular website violates the 1990 Americans with Disabilities Act since Americans with vision problems have difficulty navigating the site.

"The one and only form of entertainment that truly presents an even playing field between the visually impaired and the sighted is the joy of music," reads her complaint, obtained by The Hollywood Reporter.

"Plaintiff dreams of attending a Beyonce concert and listening to her music in a live setting. However, when she browsed the Beyonce.com website, she encountered numerous barriers which limited her accessibility to the goods and services offered on the website."

Conner claims she is unable to use her browser to access parts of Beyonce's website as it has "an exclusively visual interface” for the sighted and therefore she can't make online purchases without the assistance of a sighted person -- preventing her from easily buying tickets to the 37-year-old's concerts.

Conner also complained that the pictures, which are an important feature of the website, lack text that can be read out loud by a screen-reader used by the blind, as required by U.S. law. Other complaints include a lack of accessible drop-down menus and no option to use a keyboard as an alternative to a mouse.

The plaintiff is requesting an injunction that would force Parkwood Ent. to fix the alleged issues with Beyonce.com.

Conner is also seeking financial compensation for all legally blind Americans who have tried and failed to use the site and want to join her class action lawsuit.

If Conner prevails in court, the landmark decision will force blogs and ecommerce websites to make expensive upgrades to accommodate the visually impaired.

Photo by Allen Berezovsky/Getty Images

  • Jennifer Hudson’s Knees
  • IyanlaVanzantoftheInterWebs

    There was a blind man that did the same to Playboy.com??

    Girl BYE! You aint missing NADA???

  • Yardgirl

    Conner is also seeking financial compensation for all legally blind Americans who have tried and failed to use the site and want to join her class action lawsuit.
    ******************
    FOH Satan!!

  • Yoni7

    What is she trying to see exactly? If she can place her fingers on that J and F on the keyboard, that's all she needs.

  • L.T.L. Since 2007
  • Yoni7

    And as I SEE it, Bey should make it accessible and get a check for it as well.

  • Trace da Ace

    wow!!! folks want to sue over ANYTHING now a days...smh....interested to see how this pans out....stay tuned.

  • iWasteTime

    Lord please forgive me but I've been laughing since she posted.
    I'm so confused and shouldn't ALL blind people sue the internet all together!?!?

  • Anunnaki, in A twilight Zone

    Lady bye.

  • Ain’t Misbehavin

    People get on my nerves, cant make everyone happy. Folks go on mission's to find shht wrong to sue/complain about.

  • RICHIE_RICH

    What is she trying see? This is crazy !

  • Sid

    All can do is laugh at stories like this because you just know she isn’t going to win.
    She trying to secure a bag anyway she can lol I’m not mad at her

  • iWasteTime

    Is this site suited for the visually disabled?
    Is there a voice that reads "Pic obtained from IG of a doctor enhanced Kylie Jenner" ?!?!
    Is there a voice reading all our comments ?
    I HAVE QUESTIONS!!

  • speakinmymind

    This is a disgusting abuse of the legal system. People like this should be fined or jailed for wasting taxpayer money. Clerks have to process this shit and a judge has to review and rule on it. Bullshyt!

  • http://batman-news.com Roderick2011

    Wouldn't that apply to all websites so why is she only suing Queen Bey?

  • therealashland

    Girl,. She needs to sit her Hellen Keller ass in a corner. I should sue cause when I was over weight I couldn’t fit at six flags too? Not Beyoncé’s problem

  • PhillyFacts

    What is she trying see?
    _________________________

    BAHAHAHAHAHAHAHAHAHA...........OMG Yo I'm in tears...cthu

  • Kanyade

    suing beyonce because beyonce is beyonce. that is all. not because she can't hear what she can't see. aren't there other sites to purchase tickets? wouldn't she need assistance with that, as well? beyonce's pictures lack text because they are pictures...not steganographic works.

    maybe one day the interwebs will be such that all visually disabled can see images and all audio impaired can hear sound, but until then, spotify, tidal, apple music, etc. and call and speak to either an automated thingy and/or real-live person to buy tickets.

    i see both sides of this but the part of me that is happy its friday and that wants to leave work "now", takes an antagonistic view of this here news, on this here good morning.

  • MookieFly

    She couldn’t just write a nice email requesting change?

  • P3

    I just bent over at the sight of JHuds knees. I can na!

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!

    Never thought i'd say this to a visually impaired person, but FOH LADY!!!
    she gone sue instagram? ....ticket master? ...SR?

    I bet if Beyonce says she's gonna just shutdown her page, that lady gonna be like Audrey Hepburn in Wait Until Dark.... sitting in her apt tryna hide from the Hive, Lol! https://uploads.disquscdn.com/images/abcd4bdf1ec63ab3098d09f14640d7771e6ab43c93c8f6a79a9a446f2f1e20cd.jpg

  • Rayne

    Folks out here finding something to sue about. She couldn’t put her phone on the accessibility feature? Next is touchscreen Braille internet. Wtf!?!

  • SummerBaby

    I wonder who I can sue. ?

  • Rayne

    I was just looking around too

  • Readytochokemothernatureout

    Rolls eyes lawdy...

  • SpiceGirl

    Rolling eyes with ya......

  • SpiceGirl

    Cheese and Rice....is this lady serious? Soooo ummmm maaa raaaaa...will she be suing "OTHERS" for the same thing?

  • Let them eat cake

    omg your username and photo!!! looool

  • Parent

    How she know it's not accessible, she can't see.

  • FukkFolks2019

    ::: ::: ... ::: : : : :::::::.....:::::::::
    :::::::::::::: .....: : : ......::::
    #..:::...

  • sunni_daze

    So is her keyboard in braille. People are ridiculously stupid

  • Yoni7

    Whut it seh?

  • Rahab

    Trying to see what she can get in the worst way possible.

  • jason rite

    bet she's white!

  • HotInCleveland

    You have got to be kidding me ?????

  • FukkFolks2019

    Bish stop your utter bullschit.
    Its not Bey fault that you are
    #BirdBox

  • speakinmymind

    And she deserves it for this fukk @$$ shyt right here!

  • Yoni7

    So is her keyboard in braille.
    ___________
    She got that lil divvy thingy on the J and the F to let her know her fingers are on the proper keys. She better use that as her guide and go the fukk on.

  • FukkFolks2019

    * You know it takes a gazillion braille dots to form one word. Kinda like when we had to push 3 buttons to form a lower case "e" when texting first came out.

  • speakinmymind

    I can't witchu today, ma'am...?????

  • Yoni7

    THIS!

  • what?why

    Jeez, did she contact Parkland with her concerns?

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!

    she doing tew murch, Lol!

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!
  • FukkFolks2019

    Real life there was a case here in NC years ago that someone sued the NC State Employees Credit Union bc the DRIVE UP ATM did not have braille. My dad was like WAIT. WAIT.

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!
  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!

    NO!!!!!!!!!

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!
  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!
  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!

    it took me a minute.... then i YELPED!

  • Yoni7

    Well, #birdbox. LMAOOOO

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!

    the WHOLE internet!

  • http://realitytea.com/ Lady Chatterley’s Lover

    LOL. You should be able to find PLENTY of people to join in your class action suit.

  • Ni Ni

    Beyonce got to be cussing somewhere.

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!
  • deadellamore

    I'm weak! lol

  • deadellamore

    I'm weak! lol

  • JENNYJONES1

    YES A LAWSUIT AGAINST AN ARTIST YOU CLAIM TO LOVE IS A SURE WAY TO SHOW JUST HOW MUCH YOU LOVE THEM..........JENNY JONES!!!

  • JENNYJONES1

    YES A LAWSUIT AGAINST AN ARTIST YOU CLAIM TO LOVE IS A SURE WAY TO SHOW JUST HOW MUCH YOU LOVE THEM..........JENNY JONES!!!

  • Mama Dee’s Wig Maker
  • Mama Dee’s Wig Maker
  • Lolly Asher

    Me and Bey trying to figure out how she got online at all.

  • Lolly Asher

    Me and Bey trying to figure out how she got online at all.

  • Skin Deep Beauty

    Sick of people..

  • Skin Deep Beauty

    Sick of people..

  • sunni_daze

    LLS I was being a jerk, I didn't know they had computer for the blind.

  • sunni_daze

    LLS I was being a jerk, I didn't know they had computer for the blind.

  • Sassie

    Sorry, this is dumb.

  • Sassie

    Sorry, this is dumb.

  • Yoni7

    I don't know that they do either. LOL

  • Renee26

    Sigh... Imagines throwing acid in this petty bishes face

  • Renee26

    LMAO a blind mf ain't got no business driving... Did they win??

  • Renee26
  • FukkFolks2019

    Case was thrown out on some basis bc the walkups DID have braille, but by law I do not think they had to provide it at a drive up ATM machine

  • Renee26

    ???

  • JENNYJONES1

    NOW I WONDER IF THEY INVESTIGATE HER BROWSING HISTORY WILL IT SHOW SHE ISN'T REALLY A BEYONCE' FAN AND JUST TROLLING FOR A CHECK, MAYBE THIS WON'T EVEN BE HER 1ST LAWSUIT OF THIS TYPE B/C PEOPLE WITH SIGHT AND W/O ARE SNEAKY AND FRAUDS. I'M SURE BEY'S LAWYERS WILL INVESTIGATE...........JENNY JONES!!!

  • sunni_daze

    We both being jerks then...okay I'm down for that

  • Candance

    Wow! This has potential to be made into a big deal. I don't think the website will be forced to do it, but I think recommendations will be welcomed and implemented over time.

  • Renee26

    Right... Frivolous lawsuit

  • Yoni7

    Always. LOL

  • Renee26

    Auntie ain't gonna pay up...dont get any bright ideas... This site will be shut down ?

  • Miss Thang

    Lol

  • Miss Thang

    Lol!

  • Miss Thang

    I’m literally weak every time I read your name ??

  • Trace da Ace

    LMAO!!! you's a mess for that!!!! I canna...its Friday....

  • Logan Roberts

    Thank God I'm not famous cause...

  • Youcan’tbanmesucka

    How the hell do you braille pictures? Are they going to describe what she has on?

  • http://www.legalizemelanin.com Legalize Melanin

    B!**tch what? I wish a mf would try to sue me for what I do or do not put on MY website. I pay the hosting bills in this mf. Dafuq? Don't like it, don't use it. Simple!!!

  • http://www.legalizemelanin.com Legalize Melanin

    Yes. That's exactly what they do lol

  • http://www.legalizemelanin.com Legalize Melanin

    That also don't get you paid.

  • http://www.legalizemelanin.com Legalize Melanin

    I'll join it lmao

  • Youcan’tbanmesucka

    Really? GTFOH got damn lol. Can't the person sitting next to her say B has on a cat suit?

  • http://www.legalizemelanin.com Legalize Melanin

    DEAD

  • http://www.legalizemelanin.com Legalize Melanin

    lmbo well the post said that's what she's been having done. Someone has been reading it to her, but she claims the site should be reading it instead. Hence, the lawsuit.

  • Youcan’tbanmesucka

    Blame it on Sandra and her bird box shit!

  • Youcan’tbanmesucka

    Jay Z needs to send over Tay Tay and push the beyatch in traffic!!

  • Renee Bee
  • Renee Bee

    Awww Spice. Growing we would say Cheese and bread so that the grownups wouldn't go upside our heads. ?

  • Renee Bee

    I just know you signed "Your sister in Christ, Dub'.

  • Music

    This case needs to be thrown OUT. It’s not like this is something medical, and is needed to survive. Do you really think Beyonce wants you at her concert after you’ve sued her?!

  • Roxie Moxie

    RIGHT!!!!! I wonder how they gonna pull this one off.

  • Roxie Moxie

    So, will apps on your phone have to be this accommodating as well? I mean, once the snowball begins....it's a slippery slope!

  • Dowoop

    That's like saying people in wheelchairs don't need a ramp because they will survive. While I agree that her claim is baseless monetarily, it really isn't that hard to accommodate blind people within websites and alot of people do it.

  • Dowoop

    Yup that's why most machines that have a bank logo has them now.

  • Dowoop

    Omg.. ?

  • MookieFly

    Lmaoo very true

  • pure_rachet

    Why did I expect this from you?

  • pure_rachet

    I sued an employer, maybe start there

  • HelloToni

    Sandra please keep us apprised on the the outcome,. This is crazy. Thanks

  • pure_rachet

    OMG LOL!!!!!

  • ClaireHuxtable

    Does she have to sue? Did they contact the website/corporation first? Did anyone ask for any accommodations that were denied?

  • ClaireHuxtable

    Does she have to sue? Did they contact the website/corporation first? Did anyone ask for any accommodations that were denied?

  • ClaireHuxtable
  • ClaireHuxtable
  • isaiit

    No because most of the internet is accessible through screen reading software (reads what is on the screen so people who are blind can surf the web too) and I know this seems funny to some people but I teach blind children and it isnt very funny to me. According to federal laws all websites should be able to be accessed with screen reading software and that is why this person is suing her because her site is not. Same thing happened to Kim K and the Klan. It is very difficult to be a person who is blind in a sighted world. As part of my training I had to spend a lot of time under the blindfold and experiencing life without my sight only difference is I got to take it off and see at the end of the day. Sorry for the novel. I am obviously very passionate about what I do

  • ClaireHuxtable

    LOL! Yep! Many people who are legally blind still drive!

  • SpiceGirl

    Hahahaha love it!

  • ClaireHuxtable

    Wonder if she's also suing the other millions of entertainers that have websites: Taylor Swift, Kim Kartrashian West, Justin Bieber...?

  • SpiceGirl

    Anyone know what kinda bag Lil Jay aka Blue has and how much is it? (looking like her daddy)

  • Rayscoty

    Surviving Beyoncé

  • FukkFolks2019

    Bc yall know I aint shat. Aint never been. Prolly never will be

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!

    right. (which is what she really wants.... "access" my azz, Lol)

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!
  • MrsSpice1

    LMAOOOO...

  • PlayerP

    COT...that's a really cute pic of mother and daughter.

  • MrsSpice1

    Beysus cult, church members and her terrorist beyhive will have this womans full name adrress job posted on the net etc and a hot ny min....? watch how fast this case disappear...smh!

  • Yoni7

    It looks to be some sort of monogram LV bag. That's about all I can make out.

  • SpiceGirl

    It's kinda cute....thanks Yoni

  • Y me?

    Smh. Litigation needs to have some type of restriction because fools will sue for anything

  • Yoni7

    You're welcome.

  • CoTToNCaNDie SWeeTAsGolD

    LoLLoLLoL!!

  • Blue

    So technically, this is considered a Blind Item.

  • AListDiva29

    I don't know if this is a rude question, but how would someone that is blind look at websites without the help of someone with sight in the first place? I can see being upset about magazine that don't have braile or restaurants without menu's they can read, but this seems like a ridiculous lawsuit that will get thrown out!

  • Harley

    She is gorgeous and Blue is too cute

  • Jonnell High

    he she getting sued everyone needs to get sued. beyonce keep up the good work

  • Allihave2say

    According to the ADA act this person has benefit of a reasonable accommodation, i.e. a reader. Most computers have an accessibility system that can be adjusted for the sight or hearing impaired. If this is the course of action the plaintiff is pursuing she/he will have to answer as to whether or not they've filed lawsuits against other website, bill boards, iTunes, Spotify etc., if they aren't able to access in their usual manner. Every ball comes on to the court for play.

  • MsVAllDay

    Won't even see they azz coming "pun intended"

  • MsVAllDay

    LOL

  • MookieFly

    I’m good shug! I’ve been so busy lately. How are you?

  • http://www.legalizemelanin.com Legalize Melanin

    Lol

  • http://www.legalizemelanin.com Legalize Melanin

    You know she's not

  • TheWildChild

    So ? exactly how does this type of visually impaired website works when it comes to looking at pics of Beyonce's shaking ish' up? Does it read the "pic" out loud? Asking for my friend Stevie.

  • Music

    No, not really. My analogy and yours are very different. Nice try though.

  • Psychic Lulu

    ???

  • Psychic Lulu

    ???

  • Psychic Lulu

    ???

  • Psychic Lulu

    These comments got me daaaamn near bout to choke ta death ??? y'all so funny

  • Psychic Lulu

    ??

  • http://www.id4886063.sexybfz.website goheadwiththat

    ????? CUT IT OUT!!!!

  • Stan4NoOne
  • http://thedevereauxshow.com Ms.Devereaux

    ???

  • http://thedevereauxshow.com Ms.Devereaux

    THERe fixed it ??

  • 11pink123

    It’s so much I want to say about this miserable woman and the miserable man that shot that 7 year old girl. These kind of ppl should not be around the general population.

    You just don’t wake up and get this crazy overnight. Now This is what you call a menace society and both they azzes don’t deserve to be around anything that’s living,

  • Luvn_it

    There's something called Alt text that describes photos for the visually impaired.

  • supastar

    lolololol

  • supastar

    Blue is a pretty lil girl.

  • the guest

    May seem extreme, but she has a point and she is correct. Sites, especially at Beyonce’s level, can easily and at least add text descriptions to their photos for voice translation.

  • SunRiseBlossom

    SCREAMING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • shezurstruly

    lmaoooo

  • Candance

    Good question!

  • Carla Lucille

    kmsl