Monica Brown

Singer Monica Brown debuted a new look on the IG runway after taking a brief break over the holidays. The 38-year-old mom-of-three is as popular for modeling fashion brands on Instagram.com as she is for her music.

In a new fashion shoot, Mo accessorized her B&W outfit with a white fur Fendi collar with black logo and a vintage Louis Vuitton crossbody bag customized with a black puppy appliqué found by @agora_vintage.

Fendi fur collar

The mom-of-3 captioned the images, "If you're not talking TO me, Don't talk ABOUT me... Facts & Opinions are entirely different !! #COMMITMENTcomingSoon".

"Real Men & Women deserve respect ... Dogs need a leash for the One Nine... #GrownSeason".

Mo also lobbed a subtle threat at haters who come for her in the new year: "I cut people off with my eyes ... If I use my hands it might cost me.. LOL... #NoLawsuitsAll2019".

Monica's fans will be happy to know that, in addition to hitting the IG runway this year, she is also in the studio working on a new album of heartbreak songs.

The album should be good, since she and husband Shannon Brown reportedly separated.

Update: According to loyal reader Fefe, Monica's LV puppy face clutch is part of LV's Cruise 2019 collection. It retails for $3,295.

Louis Vuitton puppy face clutch

Louis Vuitton puppy face clutch

 

  • Miss Lady

    That purse looks like a chicken..not cute!

  • Kim’s Original Face

    Mo just needs to model I dont think I care for her music anymore no excitment when I hear “new monica” maybe if missy said it but nah.

    Love her in dark hair and love that fendi collar

  • pure_rachet

    She always looks high

  • Victorious82

    So she wears high end clothing and take photos for the gram for a living now? Cool!

  • ShelbyMoore

    Did she not do a super positive New Year post with pics of her hubby?

  • E-VannaRootsAllEvil

    Auntie can u show me her bottoms? I love lace

  • ShelbyMoore

    Why y'all insist on doing your makeup like gay men?

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!

    Monica is striking (and I like the dark hair much better)!

  • Carrington

    I think she's fly with her hair short. Like Toni Braxton and Halle Berry, some women are just built for short, sassy cuts. Unlike Janet, who looks great with long hair but, for some reason, thinks that tight assed ponytail is pretty.

  • ShelbyMoore
  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!

    this comment and your avi do NOT belong in the same post. please logout. https://uploads.disquscdn.com/images/b029c76378ea5eb0d17be0ae40b316f329298b08b0b47105020d3c5aaea4a82e.gif

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!

    they bold with it now huh?! she was taggin' the fugg outta that meaty azz head tho!!!! he needs to go directly to jail!
    and had the nerve to say HE wants HER fired???!!!
    bish where??????https://uploads.disquscdn.com/images/b6ed4e14122d21dffdccce1f15a6ad24a473cf9be297df418da40d29b4a6becd.gif

  • Yoni7

    LOOOOVVVEEE that short hair, MO! I want. Anybody got the deets/tea on where I can find a wig jess lak dat? HALP! Emergency!

  • ClaireHuxtable

    I love dogs, but still wouldn't buy them. I've got better ideas for my $thousands$.

  • FukkFolks2019

    He started it and she finished it. His ass got arrested too. mad the males present aint do not one thing. Aint even escort him out.

  • Jay

    Its crazy to me how the manager comes out and continue to help the customer. I never understood those who dont support their employees. That man was wrong for grabbing/touching her and she handled it by defending herself. But the manager should have put him out and called the cops.

  • Yoni7

    I'm not a BIG fan of lace, but when paired together on the right things!! BAY-BEE! Lace and leather is gorg together. As are lace panties.

  • Yoni7

    I can listen to her and Keke Wyatt sing ALL DAY! So effortlessly and flawlessly done.

  • MSGREENMINUSTHEENVY

    Jeez! I had to log on to comment on this cheet right here! Good for his tail!

  • Sushi

    He would have been sh*****, plastic for a week. .....

  • ClaireHuxtable

    Too bad she didn't have some h0t grease for his @zz.

  • Trace da Ace

    SHE TAPPED DAT AZZZ!!! And he deserved it!!!! Had the nerve to try to snatch her up.....home girl was beating that head in!! Got me over here all the way hype!!!! And one of them men should have jumped in on his azz!!!!

  • FukkFolks2019

    Well she knocked his damn head to one side so I know he has a right GOODT headache. Fukkin mayo monster. I caint

  • Trace da Ace

    damn I love that little smiley.....too funny!!!

  • Sushi

    Yeah, he woke up with an egg on one side of his head.....

  • Yoni7

    DID HE JUST GRAB HER?????!!!!!!!!! Oh no, son! He wouldn't have still been standing after THAT!

  • Sweetness

    I was in B Coat Factory yeeeears ago in the shoe dept. (Greenbriar Mall). And saw this tall, statuesque young lady walking pass me with jeans and thigh high boots on. I did a double take and said "Monica". She smiled at me and sweetly said, "Hello how are you"... I said girl love those boots, she chuckled and said, "thank you". Girlie has ALWAYS been fashionable and stylish. And her kindness and being down-to-earth makes her even more beautiful. Cute pic here Mo?. #classycoolchic

  • AmericanDream

    Is she back on good graces ? Aunt Sandra.Lol

  • E-VannaRootsAllEvil

    Right

  • Kimocha

    I really like that fur jacket... but issa Big NO to the dog bag/purse!

  • Kimocha

    DAMN!... She handled her business tho!... She was tagging that azz!!!...lol

  • iWasteTime

    I mad they broke it up after she beat his a*s.
    All those men just stood around and watched after he grabbed her ... smh

  • MJF

    "The album should be good, since she and husband Shannon Brown reportedly separated."

    ----------------------------------------
    Well damn.... lol

  • LYRICS

    She shooooooo DID!! He deserved EVERY connected punch that lil' bish threw! How dare he drape her up and then have the nerve to say, "I WAS JUST TRYING TO ASK A QUESTION! I WANT HER FIRED!" Video don't lie sir, she was straight up defending herself!

  • Soon2BWife

    So she should get fired because he grabbed her? Lol! McDonald’s Matthew!!!

  • tintin

    what in the doggone hell.

    that is ugly

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!

    His azz needs to be tased at least 4 times.... 4 times!

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!

    yt logic, smh

  • Renee26

    I like the fur...the bag with the dogs is hideous

  • Renee26

    Cheap and gaudy looking .... But it's LV so it's ok ?

  • noluvlost

    Where did those lace pants come from. I wouldn't mind having a pair.

  • Renee26

    It's probably a 27 piece

  • Yoni7

    I pray not. LOL

  • Renee26

    Shameful

  • Coy little wink

    I hate helmet hair, spider lashes, LV monogram print and lace pants...

  • Renee26

    He better had went to jail too

  • Renee26

    Yes indeed.... It's the go to for short styles

  • Li-Wright

    Just ugly. These designs must be "concept" like the concept cars....right? Because it's just not functional and something a professional non-entertainer would wear...You have to be in the business to wear it. Give me Zara, give me Uniqlo, Eileen Fisher....these designer brands are ridiculous looking....but then the knockoffs look better.

  • Junkanoo

    What's the point of this we know she has nice style but she's a singer not an IG model no wonder she can never find the right producers to make a classic album she's to busy playing dress up.

  • gail jones

    For some reason, Monica IRKS THE HELL OUTTA ME!

  • AHardAct2Follow

    I'm just glad that she went back to her signature cut.

  • Luv Pitties

    Same facial expressions, same in your face labels. I miss her music I’m sick of the “modeling.”

  • leapyearpisces

    if that aint some swap meet looking mess aint it? How you make your OWN ORIGINAL shat look like a knockoff. if I saw someone with that on the street I would assume it was fake.

  • Renee26

    Me too

  • Business909

    Love her hair cut, she is always on point!

  • Tell the truth

    It is so many other folks around the world to talk about can we find new humans to read about I see them on instagram who else you got ! 2019 new feed please .

  • hottlanta

    Omg u said greenbrair mall. Let me pause for a moment of silence

  • Prettybrowneyes

    I miss my Cali swap meets ? lol

  • Knocked Kneed and Pigeon Toed

    Here for the entire look! She's so pretty.

  • Sweetness

    I didn't take ya BIKE did I?

    Well my head is fully bowed Chile!

  • hi-liter

    Auntie you some else ?...you did this whole write up about Monica’s “fashion” and then give us the shats with that last sentence...???.......

  • Readytochokemothernatureout

    She's a beauty and agaon EVERYTHING designer ain't prudy.

  • Rita

    Hi Claire! Happy New Year! Not spending money on Labels, saving for Retirement!

  • Sunshine ///

    Monica is a beautiful woman but I don't like everything she wears. It looks like Wendy Williams clothing line for people shaped like her.

  • ClaireHuxtable

    Heeey Rita!!! How are U?
    I don't think I can ever really retire. I watch people a lot and I don't think filthy wealthy people ever actually do. They just pick a job they would do for free[professional sports team owner] and do that l0l!

  • Rita

    I'm good! How about you? Yeah! I'm tired and want to relax. If I don't retire, I'll do part time just to keep myself busy or probably volunteer.

  • ClaireHuxtable

    We should start a blog.

  • Logan Roberts

    Nobody can rock a short cut like Monica, Halle Berry, Anita Baker & Toni Braxton.

  • PlayerP

    Gohead Mozilla...that cut is fierce

  • JazzyBossyJen
  • Nikki J

    I love her hair.

  • jujumanji

    She looks cute. I love her hair.

  • Juliaquan C Spain

    Is Monica now a super model all I see from her is modeling different clothing line....but she look good.

  • Rita

    LOL! You know what Claire, my hubby says that all the time. I just don't have the patience :/

  • Jussjess25

    Exactly !

  • Jussjess25

    Auntie who cares!! And what happend to the christmas giveaway this year ?

  • Fodderwing

    That bag is everything...

  • Junkanoo

    She didn't give anything away last Christmas either.I think she got mad when people made fun of some of the Christmas giveaways in 2016

  • ClaireHuxtable

    See there!

  • Sassie

    That bag is ugly. My God. Just because it's Louis Vuitton don't mean it's cute. A puppy face? Come on now. And Monica is cute, but nobody is scared of you hun LOL...talking about using her hands. Girl, just make some more music and stop trying to act tough. There's no need for all that. You can't whoop the entire Internet and there will ALWAYS be "haters"

  • Sassie

    I think it's her hair because it's short and her real hair has always been short. But I used to love those 27 pieces...but they lift up in the back too quick so I had to stop getting them.

  • ZRoJoTheLezBeyond

    Yup! I said that several months ago, her having the same facial expressions in her "modeling" pics.

  • Jussjess25

    Oh forreal. Wow dam

  • Yetunde

    Why so many things just thrown on? Why do these peopl always have to make their posts so confrontational? Who is she fighting with? The whole internet? How does she still have money like she appears to have? Did she make that much from her singing career?

  • Luv Pitties

    Yea it irked the hell out of me I unfollowed her. It’s not like she doesn’t have a nice smile not to mention those big logos going across one’s body is tacky imo.

  • Storm’s Rage!

    What was she giving away in 16?