Did George Zimmerman Steal The Concept for His Painting From a Stock Image?

George Zimmerman painting

Someone is ready to splash out serious cash for an “original hand painting” by unemployed nightwatchman George Zimmerman. Zimmerman is auctioning his painting on eBay.com to raise cash to pay off his mounting debts. With one day left in the auction, the bidding has reached $100,099.99. But a sharp-eyed New York mag writer says the waving image in Zimmerman’s painting was stolen from a popular Internet stock image.

NY Mag writer Joe Coscarelli wrote: “The patriotic work appears to be copied directly, if not ripped off completely, from a generic stock image.”

An anonymous Wonkette reader went a step further by overlaying Zimmerman’s painting over the stock image to compare the similarities in the two images.

George Zimmerman painting

A NYMag.com reader suggested Zimmerman “appropriated” the original stock image just as Andy Warhol and other artists have done.

But in his own words on the eBay auction page, Zimmerman wrote:

“The paint was donated to me by a great friend (J.S.), as far as I know it is regular household latex paint. I know its not the fanciest, but it is what we had and I needed to put these visions onto the blank canvas as soon as possible.”

“Blank canvas” implies that Zimmerman started his painting from scratch — which means he did not use the stock image as inspiration.

No one should be surprised at this latest revelation. Zimmerman is a known pathological liar.



 


116 Responses to “Did George Zimmerman Steal The Concept for His Painting From a Stock Image?”

  1. 1
    AttorneyMom says:

    FIRST

  2. 2
    Just Looking says:

    He’s a Liar, Thief and Killer

    With the new year approaching can we PLEASE stop talking about him unless he is finally LOCKED AWAY.

  3. 3
    AttorneyMom says:

    Can I let out my “ghetto” side for a minute?

    Ghetto Side: I really want to **** this n***** up for real. He mocks God and the justice system ever chance he gets. He is a cold-blooded killer. I hope Trayvon did in fact whip his punk a** before he was murdered.

    PolishEducated side: “Injustice anywhere is a threat to justice everywhere.” ~ via Dr. Martin Luther King

  4. 4

    Doesn’t look painted :tea: And I PAINT

  5. 5
    Bird says:

    Symantics. If he painted it he painted it. It doesn’t matter where he got the inspiration. It is a flag afterall. My biggest concern is that the highest bid is hopefully coming from someone who has no intention to pay. That’s all I want.

  6. 6

    With the new year approaching can we PLEASE stop talking about him unless he is finally LOCKED AWAY
    ———–
    :thankyou: Scum doesn’t deserve anymore attention

  7. 7
    LadieLeo says:

    He’s a Liar, Thief and Killer

    ******************
    and a woman beater

  8. 8
    MisTaken :cell: The Black Mamba says:

    :facepalm: at something. We must be on another blog

  9. 9
    GAGIRL87 says:

    I promise I was just calling him all kinds of fat b*itches in my head anyway

    That painting is sooo disrespectful it’s almost like he’s mocking the Martin family..

  10. 10
    MisTaken :cell: The Black Mamba says:

    He looks like he smells like moth balls and sweaty thighs :no:

  11. 11
    iAmChan says:

    I saw that he had a twitter….I asked him to turn on his location so I could “see” something.

  12. 12
    essenze says:

    Fat Fu*K :cuss: Shyt go do something like jump off a bridge or mistakenly shoot yourself in the face while cleaning your gun. Thats the news I want to hear about on his porky ass.

  13. 13

    There’s not much value to it if he has “borrowed” the image from another. Him implying that he was getting his visions out, is not really getting his vision out if he got from another :shrugs:

  14. 14
    MisTaken :cell: The Black Mamba says:

    He is mocking God for sure. He is demented. He will get his in the end. I am not even waiting for it because it might not be for me to see. But I know it will happen :yes:

  15. 15
    GAGIRL87 says:

    Taken :hug: that avi :lol:

  16. 16

    Original paintings can be worth money :yes:

  17. 17
    GAGIRL87 says:

    He is mocking God for sure. He is demented. He will get his in the end. I am not even waiting for it because it might not be for me to see. But I know it will happen
    ______________________________________________________________________

    :cosign:

  18. 18

    Lol shout to the idiot spending 110k on that unoriginal piece

  19. 19
    rwilliams4782 says:

    I hope trayvons parents sue his ass for wrongful death and get everys penny with his la bamba lookin azz

  20. 20
    MisTaken :cell: The Black Mamba says:

    @Ga I had to take down Taken8 cause I was about to get ratchet. She don’t need to see men like that :lol:

  21. 21

    AttorneyMom says:

    FIRST
    ___________________

    :facepalm:

  22. 22
    MisTaken :cell: The Black Mamba says:

    Orange I couldn’t say it on account of :kona:

  23. 23

    MisTaken :cell: The Black Mamba says:

    He looks like he smells like moth balls and sweaty thighs
    _______________

    :smack: that reminds me. i saw what i think was a moth last night. they aint about to stick me for my cashmere. im getting me some moth balls to-dam-day!

  24. 24
    GAGIRL87 says:

    Taken I saw her cute self :love:

    How does Bosh keep getting caught with those gay expressions :rofl:

  25. 25
    LadieLeo says:

    that reminds me. i saw what i think was a moth last night. they aint about to stick me for my cashmere. im getting me some moth balls to-dam-day!

    **********************
    Mothballs also keep snakes away

  26. 26
  27. 27
    GAGIRL87 says:

    21 :rofl:

  28. 28
  29. 29
  30. 30

    He sellin this on ebAY?????

    Man, let me go make a profile and bid $200,000…
    …. and not pay chit! :rofl:

  31. 31
  32. 32
    MisTaken :cell: The Black Mamba says:

    30th :trophy:

  33. 33
    Blanche Devereaux says:

    :cuss: :cuss: :cuss: <= thats all i got for him

  34. 34
    MisTaken :cell: The Black Mamba says:

    Dang I was 32…
    Let’s try again 33 :trophy1:
    34 :trophy1:
    35 :trophy1:
    36 :trophy1:
    37 :trophy1:

  35. 35
    GAGIRL87 says:

    Jenie :gossip:

    Are u done x mas shopping?

  36. 36
    Afiya says:

    THIS MUTHAFUCCKA RIGHT HERE :shotsfired1:

    :smack: GO AWAY!!! :angry:

  37. 37
    Blanche Devereaux says:

    yall how do I change my avi? The monster face is annoying me

  38. 38
    essenze says:

    Yall a mess :cuss:

  39. 39

    :hahaha:

    woo chile, lemme go. yall have a merry christmas now ya hear!

  40. 40
    Afiya says:

    Good LAWD, folks STILL do that FIRST shyt :smh: It was dumb then and even dumber now by a supposedly grown azz woman :bounce:

  41. 41

    GAGIRL87 says:

    Jenie :gossip:
    Are u done x mas shopping?
    ____________________

    :yes: Been done for a while :yahoo:

  42. 42

    Did anyone ever find out what happened to GYP ? :thinking:

  43. 43

    San ah make ya dance says:

    Doesn’t look painted :tea: And I PAINT
    _________________

    I remember you saying that :thinking: have I seen one your paintings. I’m sure your work is gorgeous :love:

  44. 44
    MisTaken :cell: The Black Mamba says:

    Ga what you mean catching him. This is who he is :rofl:
    <— he likes to put gerbils in his :buttshake:

  45. 45

    I remember you saying that :thinking: have I seen one your paintings. I’m sure your work is gorgeous :love:
    ———-
    :hug: Jenie, I’m not sure :thinking: Clink on my name :)

  46. 46
  47. 47
    luVn_liFe... says:

    Yes
    This
    Fat basTURd STOLE it. THIEF! THIEF! THIEF!

  48. 48
    luVn_liFe... says:

    Just Looking says:

    He’s a Liar, Thief and Killer

    With the new year approaching can we PLEASE stop talking about him unless he is finally LOCKED AWAY.
    ~~~~~~~~~
    YES :bow: Plz SANDRA :tia:

  49. 49
    DownBottom says:

    @San, really nice work. I have always wished I could paint… guess I’ll stick to literary works :lol:

  50. 50
    MisTaken :cell: The Black Mamba says:

    PSA :warning: The words expressed by other posters are not the feelings of others who have been previously gently reprimanded. All other parties involved were simply fellowshipping together in love. God bless us everyone :pray: :kona:

  51. 51

    San I just did nice :nun:

  52. 52
  53. 53

    :thankyou: DownBottom :lol: It’s a stress reliever :yes:

  54. 54
    luVn_liFe... says:

    iAmChan says:

    I saw that he had a twitter….I asked him to turn on his location so I could “see” something.
    ~~~~~~~~~
    :eek:
    lol!

  55. 55
  56. 56
    iAmChan says:

    Lunch was awesome. Yeahhh boi!

  57. 57
    Caramel Rain says:

    I’m 48 :yahoo: what I get?

  58. 58
    luVn_liFe... says:

    :huh: SAN a MAKE ya . . . Im gonna click on it, I Know I wasnt invited ,MmKAy
    :hahaha:

  59. 59
    Caramel Rain says:

    No, I’m 57.. :(

  60. 60
    Dem Babies Mama Bombshell Esq says:

    Hey ya’ll :waves:

    Insert # of my post here :tea: Soror you ain’t chit :rofl:

  61. 61
    Caramel Rain says:

    F it.. If folks dont stop posting so I can get my shine onnnn :mad:

  62. 62
    Nakeya_J or Keke thanks to Unshake says:

    I’m 48 what I get?
    —–
    The side eye?

  63. 63

    :huh: SAN a MAKE ya . . . Im gonna click on it, I Know I wasnt invited ,MmKAy
    :hahaha:
    ————–
    You are always welcomed :lol: Those face paintings are actually 5ft x 4ft

  64. 64
    MisTaken :cell: The Black Mamba says:

    No, I’m 57.. :(
    ________________
    cuts deep don’t it :lol:

  65. 65
    Nakeya_J or Keke thanks to Unshake says:

    @Bomb how are dem babies?!

  66. 66
    Caramel Rain says:

    Afiya says:

    Good LAWD, folks STILL do that FIRST shyt It was dumb then and even dumber now by a supposedly grown azz woman
    ***********
    Cues :whistle: Beyonce’s Pepsi commercial :rofl:

  67. 67
    Dem Babies Mama Bombshell Esq says:

    He sellin this on ebAY?????

    Man, let me go make a profile and bid $200,000…
    …. and not pay chit! :rofl:

    by Man, I just don’t care™ on Dec 20, 2013 at 1:13 pm

    ——————

    Make sure you bid in Monopoly money tew :rofl:

  68. 68
    luVn_liFe... says:

    Those face paintings are actually 5ft x 4ft
    ~~~~~~~
    ohhh!

    I like the black and whites. i love blk,grey, whites alot
    Your “paintings: are nice SAN! “YOU Painted em?

  69. 69
    luVn_liFe... says:

    :pigsfly:

    BB, goTTa see whats in my Envelope

  70. 70
    Caramel Rain says:

    MisTaken :cell: The Black Mamba says:

    No, I’m 57..
    ________________
    cuts deep don’t it
    **********
    Like a knife to the jugular :shank:

  71. 71
    Dem Babies Mama Bombshell Esq says:

    @Bomb how are dem babies?!

    by Nakeya_J or Keke thanks to Unshake on Dec 20, 2013 at 1:37 pm

    ——————-

    My little laies are dfoing great! :love: If Gravatar would get off its period I would update my gravi :pc:

  72. 72

    @Luvn :lol: :thankyou: I def painted them no copying :tea:

  73. 73
    Nakeya_J or Keke thanks to Unshake says:

    Caramel Rain says:

    Afiya says:

    Good LAWD, folks STILL do that FIRST shyt It was dumb then and even dumber now by a supposedly grown azz woman
    ***********
    Cues Beyonce’s Pepsi commercial
    ——-
    *sings along in tune* SO you see that shes first? And shes first with a vengeance…

  74. 74

    I have so much gray hair in my head, and I’m only 31 :sad: why …. I may have to dye my hair :cry:

  75. 75
    Caramel Rain says:

    San! Those paintings are beautiful. You have a great talent and I pray that you are able to have standing, sucessful career using your talent that God’s blessed you with. You are good girl :lol:

  76. 76
    Dem Babies Mama Bombshell Esq says:

    @Jenie prematuring graying is a sign of B-123 deficiency #helpful :tea:

  77. 77
    Caramel Rain says:

    What happened in @ 34? :rofl: You and Jenie need to put that wine down

  78. 78
    Dem Babies Mama Bombshell Esq says:

    B-12* :smack:

  79. 79

    Dem Babies Mama Bombshell Esq says:

    @Jenie prematuring graying is a sign of B-123 deficiency #helpful
    _____________________
    :thinking: :pc:

  80. 80
    Nakeya_J or Keke thanks to Unshake says:

    OMG Bomb, the babies are cuties!!!!! Awwww. I know you kiss them all day long!!!!!

  81. 81
    says:

    oh still alive eh? :coffee:

  82. 82
    Caramel Rain says:

    Nakeya_J or Keke thanks to Unshake says:

    I’m 48 what I get?
    —–
    The side eye?

    *********
    Keya, you so silly. and them grump old men in ur gravi dont make it no better

  83. 83
    Nakeya_J or Keke thanks to Unshake says:

    @Kenya I was gonna take them down, but they are the some of the best when it comes to throwing shade. lol I love them.

  84. 84
    Caramel Rain says:

    :hahaha: Nakeya!!!! You aint ish yo

  85. 85
    iAmChan says:

    Bandz’ll make her bust it (buss it) Let me ye ya touch it (touch it)

  86. 86

    Caramel Rain says:

    San! Those paintings are beautiful. You have a great talent and I pray that you are able to have standing, sucessful career using your talent that God’s blessed you with. You are good girl :lol:
    ————-
    :bow: I’m grateful for this blessing :yes: And Thank you much!

  87. 87
    LadieLeo says:

    jeniefrumdabloc says:

    I have so much gray hair in my head, and I’m only 31 why …. I may have to dye my hair

    ********************
    Coloring gray is tricky…Both my parents grayed early so at 35 I have a nice bit and I color it. One color I really liked didn’t cover the gray well so I just go with a dark brown and it last a little longer but man…..it’s a battle.

  88. 88
    LadieLeo says:

    Nakeya_J or Keke thanks to Unshake says:

    OMG Bomb, the babies are cuties!!!!! Awwww. I know you kiss them all day long!!!!!

    *********************
    :cosign: Double the blessing, too cute!

  89. 89

    Bandz’ll make her bust it (buss it) Let me ye ya touch it (touch it)
    ———–
    :ashamed: I actually kinda loathe that song

  90. 90

    LadieLeo says:

    jeniefrumdabloc says:
    I have so much gray hair in my head, and I’m only 31 why …. I may have to dye my hair
    ********************
    Coloring gray is tricky…Both my parents grayed early so at 35 I have a nice bit and I color it. One color I really liked didn’t cover the gray well so I just go with a dark brown and it last a little longer but man…..it’s a battle.
    ______________

    Hey Bew :hug: My father said his side of the family gray early :yes: my nephew has gray hair and he is only 15

  91. 91
    iAmChan says:

    I just like that part @ San

  92. 92
    Nakeya_J or Keke thanks to Unshake says:

    Bandz’ll make her bust it (buss it) Let me ye ya touch it (touch it)
    ——–
    *twerks and sings along* Money talk you, ain’t got none, end of discussion

  93. 93
    Caramel Rain says:

    everybody must be at lunch :huh: ?

  94. 94

    Chan that song for the rats :yes: :lol:

  95. 95
    iAmChan says:

    San ah make ya dance says:

    Chan that song for the rats :yes: :lol:

    Rats like to gyrate too. Lol

  96. 96
    Nakeya_J or Keke thanks to Unshake says:

    San ah make ya dance says:

    Bandz’ll make her bust it (buss it) Let me ye ya touch it (touch it)
    ———–
    I actually kinda loathe that song
    ——-
    And I can understand why…..but I always end up loving the ratchet songs….don’t judge me.

  97. 97
    says:

    :bounce:

    i’m res to GO!!!

  98. 98
    Nakeya_J or Keke thanks to Unshake says:

    Chan that song for the rats
    ——
    But all of us not rats….we just like a little ratchness sometimes….

  99. 99
    Caramel Rain says:

    Nakeya_J or Keke thanks to Unshake says:

    San ah make ya dance says:

    Bandz’ll make her bust it (buss it) Let me ye ya touch it (touch it)
    ———–
    I actually kinda loathe that song
    ——-
    And I can understand why…..but I always end up loving the ratchet songs….don’t judge me.

    ***********
    maybe b/c you are ratc….. :kona:

  100. 100

    And I can understand why…..but I always end up loving the ratchet songs….don’t judge me.
    ———-
    #nojudgement :lol: The inner part of me won’t let me get low to those words

  101. 101
    iAmChan says:

    @ Fine Cousin Keya, is it hard for you to be all tall and twerking it out? You know you be about 6’2 in heels.

  102. 102
    Nakeya_J or Keke thanks to Unshake says:

    @Kenya Girl shut up. Ok so I am ratchet sometimes!! And? Humph. *mumbles under breath* I can’t have no fun.

  103. 103
    LadieLeo says:

    Hey Bew My father said his side of the family gray early my nephew has gray hair and he is only 15

    ***************
    :hugs: Jenie :hi:

  104. 104

    But all of us not rats….we just like a little ratchness sometimes….
    ———-
    No but they talking about rats in that song. You doing all kinds of things for money, you a rat to me. That’s my reason for not dancing to it.

  105. 105
    says:

    <—has a 9 year old with greys :tea:

  106. 106
    Nakeya_J or Keke thanks to Unshake says:

    @Chan I twerk in the house….and not it’s not hard in heels. lmao. And I’m not that tall in heels…close to it though. :wink:

  107. 107
    Dem Babies Mama Bombshell Esq says:

    :thankyou: Keya & Leo

  108. 108
    LadieLeo says:

    iAmChan says:

    @ Fine Cousin Keya, is it hard for you to be all tall and twerking it out? You know you be about 6’2 in heels.

    ************************
    Speaking of being tall I went to the doctor a few weeks ago and apparently I’ve grown an inch…I’m a whole 5’3.

  109. 109

    jeniefrumdabloc says:

    I have so much gray hair in my head, and I’m only 31 why …. I may have to dye my hair

    ********************

    You could be bald…
    :facepalm:

  110. 110
    Nakeya_J or Keke thanks to Unshake says:

    No but they talking about rats in that song. You doing all kinds of things for money, you a rat to me. That’s my reason for not dancing to it.
    ———
    Yeah, I can’t get with dropping it low and bussing it wide open for cash. That’s not gonna work. At all. So I feel you.

  111. 111

    Imma straight start dyeing if I see some grays :yes:

  112. 112
    rwilliams4782 says:

    I have a grey latch in the middle of my head. Its a birthmark. I always looked like a skunk

  113. 113

    Yeah, I can’t get with dropping it low and bussing it wide open for cash. That’s not gonna work. At all. So I feel you.
    ————
    :yes: That beat tho…Reason for the name :lol:

  114. 114
  115. 115
  116. 116
    says:

    <—takes care of greys with henna :yahoo:

Comments are closed for this post