FIRST STRIKE: Eric Cantor Loses in Stunning Defeat to Tea Party Challenger

Eric Cantor Loses in Stunning Defeat

President Barack Obama is rethinking his stance on immigration reform after House Majority Leader Eric Cantor (REP) lost in a GOP Primary to a Tea Party Challenger on Tuesday.

Cantor’s stunning defeat sent shockwaves through Washington yesterday as Republicans, and even Democrats, sat up and took notice.

Many say Cantor thought he was too much of a big shot in Washington to return home to Virginia to personally campaign against Dave Brat, an economics professor.

Cantor is the first sitting House Majority leader to lose in a primary in the history of American politics.

The defeat sent a strong signal to Washington that Americans are fed up with Washington’s politics — particularly on immigration reform.

Cantor spent $5 million on his losing campaign, while Brat spent just north of $100,000 (that’s not a typo) to defeat the House Majority leader.

In a phone interview with Fox’s Sean Hannity last night, Brat noted, “dollars don’t vote, people do.”

“Eric Cantor’s loss tonight is an apocalyptic moment for the GOP establishment. The grassroots is in revolt and marching,” said Brent Bozell, a veteran conservative activist and founder of the Media Research Center and ForAmerica.

“I know there are a lot of long faces here tonight, and, um, it’s disappointing, sure,” said Cantor on Tuesday.

“That miracle did not just float down from Heaven,” said Brat in his victory speech.

The Chicago Tribune notes that “The result could halt efforts to craft a House immigration reform bill, as nervous Republicans hustle to protect themselves against future challenges” in upcoming November elections.

From Chicago Tribune:

Cantor, the No. 2 Republican in the House of Representatives, was easily beaten by college economics professor David Brat, who accused Cantor of betraying conservative principles on spending, debt and immigration.

It could also make Republicans even more hesitant to cooperate with President Barack Obama and Democrats for fear of being labeled a compromiser.

Cantor had been seen by many as an eventual successor to House Speaker John Boehner, and his defeat will mean a shake-up in the Republican leadership at the end of the year among House members nervous about the depth of public anger toward Congress.

A seven-term congressman with ties to the financial industry, Cantor had spent more than $5 million to head off the challenge from Brat, a political newcomer who teaches at Randolph-Macon College.



 


52 Responses to “FIRST STRIKE: Eric Cantor Loses in Stunning Defeat to Tea Party Challenger”

  1. 1

    Anybody down with them tea party folks really need their head re-examined :tea:

  2. 2
    Sandra Rose says:

    Even though the Tea Party did nothing to help Dave Brat unseat Eric Cantor in Washington, this Tea Party victory proves that the polls can be wrong. The polls had Dave Brat way behind Cantor just 2 weeks before the election. Cantor’s people did not see this defeat coming. Neither did Obama. :coffee:

  3. 3

    It could also make Republicans even more hesitant to cooperate with President Barack Obama and Democrats for fear of being labeled a compromiser.
    ______________

    Shocker !! :tea:

  4. 4

    This upcoming election is important folks :tea: possibly one of the most important …. #GetOutandVote :woot:

  5. 5
    bnatural says:

    Sandra Rose says:

    Even though the Tea Party did nothing to help Dave Brat unseat Eric Cantor in Washington, this Tea Party victory proves that the polls can be wrong. The polls had Dave Brat way behind Cantor just 2 weeks before the election. Cantor’s people did not see this defeat coming. Neither did Obama. :coffee:
    —–

    Even the exit polling showed Cantor was up at least 37%….

  6. 6

    Taurus men make me damn sick like for real :rolleyes: and for some reason those are the only men I seem to attract … I mean wtf !!!! :tea:

  7. 7

    This is a TERRIBLE sign. This will make these republicans become even more and more ignorant. :facepalm:

  8. 8
    Sandra Rose says:

    bnatural says:

    Even the exit polling showed Cantor was up at least 37%….
    _________________

    Cantor didn’t even leave Washington to campaign in Virginia. That’s how confident (and arrogant) he was. :coffee:

  9. 9
    Sandra Rose says:

    Washington didn’t get the chance to rig this election because they didn’t see this loss coming. How embarrassing. :coffee:

  10. 10
    free says:

    Man, I just don’t care™ says: This is a TERRIBLE sign. This will make these republicans become even more and more ignorant

    *************************

    basically.

  11. 11
    luVn_liFe... says:

    Cantor’s stunning defeat sent shockwaves through Washington yesterday
    ~~~~~~~~~~~~
    Yes it DID
    :tea:

  12. 12
    SunnyPA says:

    There’s more drama within the republican party than anything between the democrats and republicans.

  13. 13
    Sandra Rose says:

    jeniefrumdabloc
    Mistaken
    BNatural
    SAN
    POINT
    Bigcitygirl
    WHODATT!
    Crimson
    MrsL
    SassySHE
    thriftStoreJUNGLE
    ButterflyKISSES
    VicKaLiCious
    User Friendly
    LuVn Life
    Man You Care
    VDot
    OpinionHated
    Bird
    SunnyPA
    free

    Good morning fam! :waves:

  14. 14
    Gigi26 says:

    It sure did and I for one am not surprised. Cantor was an arrogant ass esp during the furlough. Thought he was too big to kiss babies and shake hands in his own district. Good for him :tea: Take note folks, shyt will be going down this Nov and I for one am happy about it.

    I will be voting Independent and not Democrat, i’m tired of both the red and white, and especially them old cronies in there.

    I do hope there are no more tea partiers on the ticket, them folk are legit special people :no: the shyt that they say is just :no:

  15. 15
    VDot says:

    :waves: Good Morning Yall!

    They just KNEW Cantor was gonna win and the people were like :stop: :nono: He got Hollywood on them. The Democrats and Republicans are shook. :yes:

  16. 16
    BullSweetness says:

    Well, the one positive is that people are standing up for something. While I’m not a fan of what they stood up for, at least they decided they were done with the BS. We as Americans have gotten too complacent with the Crap politicians are putting down.

  17. 17
    The Pearl! says:

    :waves: Good Morning Auntie, Roses, Thorns & Lurkers!

    The mid-term elections are sooooooooooo important. Now, more than ever.

  18. 18
    Nakeya_J or Keke thanks to Unshake says:

    Morning yall. *goes back up to read*

  19. 19
    FuturedocDonte says:

    Anybody down with them tea party folks really need their head re-examined
    ——-
    YESSSSIRRRR! (Just for VDOT)

    But seriously, this VA. We are moving more toward a Texas state of mind everyday :coffee:

  20. 20
    San ah make ya dance says:

    :yawn:

  21. 21
    San ah make ya dance says:

    :hug: Jenie, I’m late

  22. 22
    San ah make ya dance says:

    :waves: Sandra

  23. 23
    FuturedocDonte says:

    Even though the Tea Party did nothing to help Dave Brat unseat Eric Cantor in Washington, this Tea Party victory proves that the polls can be wrong.
    ——
    So just a month ago, they had a run for a seat on either city council or the school board in Newport News, Va. Told one dude right after the election he won, but had to call him a week later and tell him HE ACTUALLY LOST due to a human error at the polls :blink:

  24. 24
    Nakeya_J or Keke thanks to Unshake says:

    Ok so I feel like if the President was anything but a shade of brown, they would be trying to work with him. However, they don’t and they are making it very hard on him and that’s a shame. But anyway, people this tells you how important it is to vote in any election. smh. Pay attention people.

  25. 25

    @SANDRA
    “Man You Care”
    _____________

    Who is this Sandra? :huh:

  26. 26
    libra80sbaby says:

    I’m not gone even ACT like I know what this story is about. :ashamed: So I’ll be back when the ratchet unimportant posts start up again :kona:

  27. 27
    FuturedocDonte says:

    @SANDRA
    “Man You Care”
    _____________

    Who is this Sandra? :huh:
    —–
    :lol:

  28. 28
    Nakeya_J or Keke thanks to Unshake says:

    My gravi came back!! :buttshake:

  29. 29
    Nakeya_J or Keke thanks to Unshake says:

    Is my screen not updating or did everyone leave?!

  30. 30
  31. 31
    ButterflyKisses says:

    :waves: Morning Auntie Roses and Thorns!

  32. 32

    libra80sbaby says:

    I’m not gone even ACT like I know what this story is about. :ashamed: So I’ll be back when the ratchet unimportant posts start up again
    _________________

    :hahaha: hell at least your honest :rofl:

  33. 33
    CaliYoruba says:

    Awwww Nakeya, look at belly!!!! I just want to rub it :) Congrats!

  34. 34
    SOTHERNGRL says:

    Man You Care
    ************
    I dont know why this tickled me.

  35. 35
    Nakeya_J or Keke thanks to Unshake says:

    @Cali Thank You!!!

  36. 36
    SOTHERNGRL says:

    AWWWWWW Look at JuJuB. Rubs your belly ONLY IF ITS OK. You know folks love to touch the belly.

  37. 37
    Nakeya_J or Keke thanks to Unshake says:

    :offtopic: (if anyone cares) Remi out of jail….

  38. 38
    SOTHERNGRL says:

    @Keya Say Whet Remi out of jail. Since when. Hmmmmmmmmm I wonder if she will be able to give Nicki a run for her money.

  39. 39
    Nakeya_J or Keke thanks to Unshake says:

    @Sotherngrl You know, yall are ok lol. But yes, people I don’t even mess with at work, try and touch it. I feel like I turn into Bruce Leroy up in here. lmao. Like nope, please don’t. lol.

  40. 40
    NO JOKE_IM FASERIOUS says:

    **Newbie Alert**Been lurking fa soooo loooonggg, but mama i made it!!!
    :thankyou:

  41. 41
    Nakeya_J or Keke thanks to Unshake says:

    @Sotherngrl yup! Got a mixtape coming out and all. I liked Remi, so I wonder what this is gonna sound like. *sidebar* Why is it always me all quick to announce someone got out of jail?! :oops: *

  42. 42
    SOTHERNGRL says:

    @Keya dont let them ratchett azz folks at that job terch JuJub. Have her coming out with a rash and a attitude.

  43. 43
    SayitAintSo says:

    I loved that song with Remi and Ne-yo!

  44. 44
    Nakeya_J or Keke thanks to Unshake says:

    @Sotherngrl Exactly. Hell no they can’t touch it. Yall don’t even wanna speak but wanna touch my belly. Bye ashy

  45. 45
    Nakeya_J or Keke thanks to Unshake says:

    :welcome: Hey No Joke. Uhh it’s a bit early or something, because people are not here, but a welcome packet will be coming shortly.

  46. 46
    CaliYoruba says:

    @nakeya, do you notice people just smile at you randomly when they see your stomach? LOL

    …wait, I didn’t get a welcome packet :rules:

  47. 47
    The Pearl! says:

    :welcome: @NoJoke!

    Nakeya, your belly is ka-yewt!

  48. 48

    :shocked:

    Nakeya, when you do again????

  49. 49
    Nakeya_J or Keke thanks to Unshake says:

    @Cali You never got a packet?! You can get one today with No Joke. And yes, people do. I just smile back. lol

    @Pearl Thanks!!!! :)

  50. 50
  51. 51
    Nakeya_J or Keke thanks to Unshake says:

    @Man October 15th. Hopefully she won’t be too big and have to come before that.

  52. 52
    OpinionHated says:

    Im late but Mornin Sandra…. thanks for the posts – you must have had a lot of caffeine today!!!!

You are not logged in. You must be logged in to post a comment.