President Barack Obama and first lady Michelle Obama surprised R&B singer Usher Raymond by singing a belated "Happy Birthday" birthday song to him at the White House. Usher and his wife Grace were attending a benefit performance at the White House on Saturday when the first couple broke into song.

The Obamas presented Usher, who turned 37 on Oct. 14, with a cupcake with one candle stuck in it, as if Usher was a pre-schooler.

"Happy birthday, dear Usher, Happy birthday to you." the Obamas sang.

"Thank you," said Usher politely before blowing out his candle.

He looked humiliated, and I can't blame him.

It was a nice gesture, but the cupcake was entirely inappropriate for the president of the United States to present to a grown man.

Imagine Barack and Michelle presenting a cupcake with one candle to George Clooney or Arnold Schwarzenegger.

Watch the video below.

  • iWasteTime

    He looked elated and said as much on the social medias on that day.
    They can't even get love, being nice to your Fav

  • ShelbyMoore

    Ugh!!

  • Let Your Soul Glow

    Thank you! He was GUSHING about it. And so would I if it were me!

  • 1/8

    I can't wait for the Obamas to leave the White House. I can only imagine what their private lives are going to be like.

  • http://sandrarose.com SandraRose

    We can't wait either. 1 more year.

  • Buttercup

    I'll never get too old for a cupcake. When I'm 99 and a half, bring me a vanilla cupcake with cream cheese icing from Publix, and I may be so happy I'll just go on to Glory.

  • Buttercup

    WHALE, you will wait and you will deal.

  • Currently

    I thought it was a nice gesture .Did anyone see the pic of Sasha and her boyfriend ?

  • FuggFolks2015

    The Obama Hateration in this post

  • Chitsngiggles

    Goodt Morning,
    Roses
    Thorns
    Ragweeds
    Haystacks and
    Wild Flowers

  • https://www.etsy.com/shop/AMarieNaturals Lovezoe

    In Target Zoe3 sees w dude with dreads. He goes that's a rapper. ?????? Have I failed him?!

  • https://www.etsy.com/shop/AMarieNaturals Lovezoe

    Usher reposted this. Obviously he was not humiliated. I could see if it was Tiny or TI. Then...

  • Let Your Soul Glow

    LOL! That's too cute. And it's not as if it couldn't be true. There are a lot rappers with locs. Go Zoe3!

  • https://www.etsy.com/shop/AMarieNaturals Lovezoe

    New post Sandra must be leaving early.

  • MissHarlem

    ? it's way beyond early to be this silly

  • harley_quinn2.0

    Was that really her? I noticed a few people saying it wasn't her. It looked like her to me.

  • 1/8

    LMAO! Maybe that didn't come out right!

  • You Aint Shyt-LuhYou, B.Sweet

    Anyway, what did folks do this weekend?

  • 1/8

    I voted for Obama during his first bid for office. I got caught up in the excitement of a minority in the White House, but when it became abundantly clear that Obama was just another typical politician, I lost interest in him.

  • Buttercup

    LOL. You know I'm just giving you a hard time :-)

  • BRING THE PAYNE

    (sneaks in)Whale DAMN name all my allergies!Gm to you too Chits!!!:')))))

  • BRING THE PAYNE

    Gm...Ms.Butta I'd sell my MOTHER(not my grammie tho)for at least 2 of those from publix!!!

  • lil goodie

    ..I wish them the best..The Perez. has made some really good changes for this country.....

  • lil goodie

    I would love for them to sing me happy birthday!!!!!!! I don't even need the cup cake...HECK..give me a shout out on IG.. look at me and wave...the POTUS gets nothing but respect from me.

  • understandingoverignorance

    Obama's real life Cosby family...Much love to our "First Black Family".

  • lil goodie

    True indeed!!

  • Calikush

    ?.....really?

  • Readytochokemothernatureonout

    He was beyond happy lol.

  • 1/8

    What are some of the positive changes made by the Obama administration?

  • Queen B

    I love the Obamas ? oan Barack thx for giving out that 8k stimulus for new homeowners and mking insurance afforadable for self-employed ppl!! ??????

  • http://sandrarose.com SandraRose

    I tried to warn y'all.

  • jussaying
  • <—Doesn'tTalkToStrangers

    Awwww that's sweet!
    How mannie kids get that??? ??

  • <—Doesn'tTalkToStrangers

    ???

  • 88

    LAME

  • 88

    But his mom is white.

  • GTFOHWTBS

    how ridiculous of Pres O. What Usher did to the mother of his children and put her on the streets is beyond sad . #noafanatall

  • Maria

    Obomber is a joker

  • lyn Alexandra

    Can't wait for his term to be over, simply pathetic! My opinion, no one has to like it....

  • lyn Alexandra

    That's just what I posted, 2016 is taking too long!

  • lyn Alexandra

    Amen.. I'm proud to say, I didn't vote for him, can't just vote someone based on skin color...

  • Chellie141508

    How are you gonna warn anyone when you don't even
    Vote...QTNA

  • Chellie141508

    Yasssssss hunty

  • Auditor

    I'm confused on what he was supposed to do? He don't run ish Congress do...that is simple polisci 101. We can go back to having queens and kings again if you'd like tho and then he can tell us what to do and how to do it...

  • Auditor

    TRIED to clean up my office at home. I keep a to be filed folder. Got 3/4 done and got bored. Now I got a stack of papers on my office floor AND living room floor. It'll get done soon enough...:/

  • You Aint Shyt-LuhYou, B.Sweet

    I been working on that for like 3 years, keep the faith my friend eventually we'll both get there.

  • Auditor

    Lol @ keep the faith...you too

  • Noize4u

    Usher and ne-yo were born in the same month

  • Candance

    He appreciated it!

  • Lulu

    Please...what she did to herself and she did the same thing to the husband she left for Usher. ..

  • slim3542

    Presidents are SELECTED not ELECTED.
    All of them are related by blood somehow.
    ijs.
    Voting is just another ploy/distraction in making us believe that we have a voice and a choice. We really don't.

  • understandingoverignorance

    We are all mixed now and days...But this our First Black American Family no need for a fictional write up with a closet freak playing a role.

  • Maccabees Apocrypha

    I can't believe that nobody posted any comments about this picture here.....In plain sight....the powers that be plan their dirt YEARS IN ADVANCE...but folks still gonna stand in line waiting to vote.

  • erykahx3

    What was some of the positive changes made by Bush? 9/11? And what the hell is Trump gonna do for us? But try and deport all the blacks and spanish. STFU!

  • 1/8

    I didn't vote for Bush. I actually voted for Obama, but I still can't figure out what he's actually done to improve the economic situation for the majority of Americans.

  • slim3542

    sheep.

  • sherri34

    If it would have been a whole cake then tax payer money would have been used an somehow someone would complain about that

  • Unita Lucinda “Lucy” Freebush

    I had to. You mentioned the best food. At 99 I'll still be looking good and wearing a thong so...

  • Guantanamo Baywatch

    Blaqskeet boys were your favorite band in high school, now you fill your mouth with blaqskeet all day. Cheers to dreams coming true.

  • Guantanamo Baywatch

    Blaqskeet boys were your favorite band in high school, now you fill your mouth with blaqskeet all day. Cheers to dreams coming true.

  • Guantanamo Baywatch

    Hey

  • Guantanamo Baywatch

    Hey