Chicago rapper Lil Durk plans to turn himself in later Thursday in connection with a shooting outside an iconic Atlanta landmark during Super Bowl weekend.

Lil Durk is pictured above attending the 42nd Annual McDonald's All American Games at State Farm Arena on March 27 in Atlanta.

Lil Durk's lawyer confirmed the rapper will turn himself in to Atlanta police on Thursday afternoon.

A man was shot multiple times outside The Varsity restaurant near downtown Atlanta at around 5:45 a.m. on Feb. 5. The shooting shut down a busy stretch of road for several hours in Midtown Atlanta, Channel 2 Action News reports.

The unidentified 23-year-old man was transported to Atlanta Medical Center in serious condition. It is unclear if he survived his injuries.

Lil Durk's attorney said he didn't know what charges his client will face. Durk is a well-known gang-affiliated rapper in Chicago.

Lil Durk, whose real name is Durk Derrick Banks, was arrested in November 2014 on weapons charges after Chicago police raided a home in the Orland Park area and found handguns.

No photo

He was released on bond after a brief stint in jail. "Nine people were present" in the home, his lawyer Sam Adam Jr. said. "Those guns could have been theirs."

However, Durk told police he kept the guns for protection. "I got those pipes (guns) 'cause (expletive) always be tryin' to take my bands (money)," he said, according to a police report.

The father-of-three got his start as a YouTube and Myspace rapper at age 15. His legal problems began when he dropped out of high school and joined the Black Disciples, a rival gang of the Gangster Disciples in Chicago.

In October 2011, he was hit with gun charges, including possession of a firearm with a defaced serial number.

He later pleaded guilty to a reduced charge of aggravated unauthorized use of a weapon, and was sentenced to three months in jail. In 2013 Lil Durk was arrested again with a loaded .50 caliber handgun in Englewood.

His rap career took off after he released his third mixtape, Life Ain't No Joke. He signed a joint venture with his Only the Family (OTF collective) and Def Jam Recordings.

Durk was involved in a feud with rival rappers Chief Keef and Gangster Disciple Joseph "Lil Jojo" Coleman. Jojo was shot to death on Sept. 5, 2012.

No photo

Lil Durk is best known outside of Chicago as the "boyfriend" of lesbian rapper and "My Beyoncé" collaborator Dej Loaf.

"I guess the new thing now is to fake it until you make it. Fake what you got. Fake who you in love with," said Angeleah Speights, aka Aye Redd, who was Dej Loaf's rumored girlfriend at the time.

Photos by Paras Griffin/Getty Images | Johnny Nunez/WireImage

  • Trace da Ace

    1.Who is dis?
    2. Are his "dreads" actually faux locks?
    3. Again...who dis?
    4. Can rappers stop using "lil" in their names, when none of them are actually "lil"??

  • Anunnaki, in A twilight Zone

    Who

  • tintin

    these niccas get money and still don't know how to act.
    guess they do this stupidness to have lyrics to their next hit song.

  • Jay

    In my DJ Khaled voice- Another One

  • Anunnaki, in A twilight Zone

    I dont know who these folks sandymae be posting on, never even heard of these youngins, im old i guess, oh well back to catalog shopping

  • ?Patty Kakes?

    I dont even know who this is ?

  • Yoni7

    Shooting outside the restaurant for whaaaat??? https://media0.giphy.com/media/5nikJGZAdeONW/giphy-downsized-medium.gif

  • iWasteTime

    Sandra!!!
    Why is Mike Tyson and Wack fighting.
    Let me get some old folk tea

  • 9 Mind

    Garbage Pail Kid face looking boy!

    https://media0.giphy.com/media/4Jmkee164liQ8/giphy.gif

  • Cricket404

    He has more bodies..

  • Tinytoon

    I upvoted everyone who said "who" because I don't know him either. ?

  • Yardgirl

    Lil Durk is best known outside of Chicago as the "boyfriend" of lesbian rapper and "My Beyoncé" collaborator Dej Loaf.
    ***********************
    Who?? And huh?? Lesbians are having "boyfriends" now?? **blank stare**

  • jeniefrumdabloc™

    Chile this movie here .... hot azz mess

  • jeniefrumdabloc™

    All I got from this is a. Craving for the varsity .... IDC bout the story just another day in da A .... smh

  • Shawty

    He's the boyfriend to lesbian Dej Loaf. Was that misquoted and she's possibly bi-sexual?

  • 9 Mind

    A hot one!

  • jeniefrumdabloc™

    Got husbands too .... look at Kandi .... full fledge lesbian

  • jeniefrumdabloc™

    Throwback Chile whew!

  • Pitty Patty

    Lil Durk, whose real name is Durk Derrick Banks
    ___________________________________
    His mama need her ass beat for naming him Durk.

  • Russiancreme

    How you getting involved in dirt in your adopted home?? Wasnt the whole of leaving the Chi to get away from the bull.

  • SingleGalCrazyWorld

    Lil Dirk has 6 kids not three...he just has two like last year and one this year...

  • http://thedevereauxshow.com Ms.Devereaux

    Just ignorant bs!!! That statement he gave the cops ????? He should have just kept his mouth closed those words will be used against him at a later date.

  • TriniHarlem

    Judging by this post and the last one I'm officially too old to even want to care who these people are. https://media2.giphy.com/media/1DhUzOhxkLI1G/giphy.gif

  • http://thedevereauxshow.com Ms.Devereaux

    Cuz for years wack has been saying messed up stuff about the late Tupac ????? And apparently the interview got heated about it

  • Rayscoty

    He has a strong neck like Beyonce...

  • Yoni7

    I was just looking at some pics from Miami beach Memorial Day weekend...... https://media3.giphy.com/media/3FBwwRCNTSa52/giphy.gif

    I'm scared to go find pics from Myrtle Beach Bike Week.

  • Guest

    Who ? what ? where?

  • Yoni7

    Who's really caring to count these days? Just throw society away.

  • WhoKnew

    Why do all of these raptors call themselves little or lil? Is it because the brain has not grown beyond being little? There is more important stuff going on in the world than having to read about your new baby mama, your next drug trial, etc. SMH.

  • WhoKnew

    Where do you see a neck? Can you point it out?

  • Yoni7

    Lil Dumb. Shooting. Outside The Varsity restaurant in down in Atlanta.

  • Yardgirl

    ?? I guess I was out da loop!!

  • IyanlaVanzantoftheInterWebs
  • IyanlaVanzantoftheInterWebs

    The place where he put the “my neck is here” tat

  • IyanlaVanzantoftheInterWebs

    Scary sh!t because I used to go to Miami for Memorial and people were WAY BETTER looking back then! Now it looks like little haiti!

  • IyanlaVanzantoftheInterWebs

    Sandra didnt misquote.. She just stated the obvious with a sprinkle of shade ??

  • DaughterOfaQueen

    Lol

  • IyanlaVanzantoftheInterWebs
  • CardiB’sAbs

    Bish! ????

  • ZRoJoTheLezBeyond
  • TriniHarlem

    I know it's a mess. Well we had our time ?

  • ZRoJoTheLezBeyond
  • ZRoJoTheLezBeyond
  • Mama Dee’s Wig Maker

    Bwahahahaha oh my

  • EMILY POST

    The males are starting to look like women and they are not trannies. Thought it was a girl.

  • heavn_sent

    Soooo..is the dude beside him in the hat, the same illiterate that was in that Girl Gang Untold Story on A&E last week?

  • Skin Deep Beauty

    She was probably 14 and an elementary school droput and didn't know how to spell Derek.

  • Topic Influencer

    The Varsity: What'll ya Have!?
    This fool: A serious case with a side of fries. And a shake please.

  • SugarFoot a.k.a Ty

    *cosign*

  • Yoni7

    Freaknic 95

  • Yoni7

    WAR TORN HAITI!

  • Topic Influencer

    I aint have to go find em. Pics from Bike Week. Its old ass folks on my very own timeline that are still driving the 2.5 hours annually to participate in the fukkery. You are 42+. Why are you there?

  • Shawty

    As usual...lol

  • Topic Influencer

    That and Bike Week for me. 95 into the (early) 2000s lol

  • Yoni7

    And THE ONLY PERSON/PEOPLE THAT I KNOW THAT ATTENDED...........1976/77 years old!

  • Yoni7

    I had JUST had a baby 3-months prior. #freshout(of high school). LMAOOOO

  • SugarFoot a.k.a Ty

    Chile the freaknik festival is on the 22nd and I plan to reclaim my time.?Bun B, Luke, Project Pat, Pastor Troy, etc it’s at Lakewood too?? time for the 80s babies to show out with our seasoned azzes?

  • SugarFoot a.k.a Ty

    Crying ??

  • Topic Influencer

    Remma the fren I told yall about that I have to get out of employment hotwater every so often bc HER attitude and ghetto-ness keeps getting her fired? And Im like bish you too old to be getting fired for being LOUD? She still goes. Under the guise of...she is a biker.

  • Sassie

    LOL

  • Sassie

    What the hell? This video is cracking me up and scaring me at the same time, LOL

  • GrambosTheHealer
  • http://www.pureromance.com LA

    That weekend/ week in Miami is for the 20-30 y/o. I am not that old, but too old for that.. I went 10 yrs ago and I was ready to go on day two, lol.. I aint bout that life no mo. Actually ever, lol.

  • Yoni7

    That's another thing......it be about fiddyllebum folks....and two bikes. LOL

  • Yoni7

    Partying with yall 90's kids. LOL

  • Kimberly King

    What a friggin loser. Dej Loaf is soooo cute to me! I usually opt for girly girls like myself, but I've been seeing some cute STEM chicks around. I'm apprehensive to entertaining them, because if they even THINK about pulling out a strap on, I'm done. Lol

  • Renee26

    best known outside of Chicago as the "boyfriend" of lesbian rapper

    ???

  • Renee26

    STEM??

  • Renee26

    ?

  • Renee26

    ? y'all are killin me

  • Guest

    The shade. ??

  • Renee26

    Ohhh that's for the kids too?? Thought it was about riders

  • Renee26

    Damn

  • Renee26

    Ok!!! Doomed from birth

  • Renee26

    LMAO yup... Just said it outloud and the nurse wrote what she said ??

  • Renee26

    Damn ???

    Tichina Arnold too

  • jeniefrumdabloc™

    Chile ....

  • hottlanta

    I just put my sunglasses on in the office after that.????

  • hottlanta

    Dont worry. A new label is created every 3 days.

  • WhoKnew

    That looks like a tree stump with a human head attached.

  • pure_rachet

    Gawd he’s ugly.

  • Logan Roberts

    Who??? The industry just rolling out rappers.

  • EasyBreezy

    Spill it, please!

  • EasyBreezy

    What ATLiens are still eating at Varsity? Seriously?

  • jeniefrumdabloc™

    she gay ... and has todd as a beard and she can smash him too ... Kandi a straight skeez .... now this is obvious

  • Sushi

    Child, I went back to Atlanta just to visit some of my friends there, and found out that the new thing they are doing is breaking your car window to steal your things.... Donald Trump could not pay me to move back to ATL.....And I am not saying things don't happen everywhere, however Atlanta is not how it use to be, skip me please....

  • Kimberly King

    Yea you don't know what a STEM is ? It's a gay term. Meaning a perfect mixture of a stud and a fem lol

  • Guest

    Really. You think Tish Campbell and her.....nevermind!

  • YouWontSayItButIWill

    I am pretty sure car break ins happen in every state.....including the one that you currently live in.

  • Sushi

    it does, however ATL whole atmosphere is just grimy...….

  • Parent

    Damn man, these youngins wildin out here. He a little cutie without the dreads.

  • Wile E. Coli

    yawn another idiot low IQ 'rapper' involved in a shooting. These people are just sht. That's all. Flush them.

  • Wile E. Coli

    It's those white gangs... for sure..

  • Sushi

    Right and the Black ones that work for the White ones...….

  • Dowoop

    ???

  • Dowoop

    Why u make me go look and see if he has a damn tattoo that says "my neck is here"

  • Dowoop

    He's practically a midget so the "lil" is perfect for him.

  • Yoni7

    What's wrong with Varsity? I'm not from there. I do want to get on that Slutty Vegan train tho'.

  • EasyBreezy

    It's a tourist trap more than an ATLien regular stop. But, it is TRULY historic in these parts. I have tried THREE times to wait in the 2hour plus line at either the Slutty Vegan (SV) store or food truck. Thought I was slick by calling Door Dash, only to found out SV no longer participates with delivery services. I gave up on SV and returned to Soul Vegetarian on Atlanta's west end. The food is delicious and the smoothie bar is on point.

  • EasyBreezy

    Got it! TY. #activelyWorkingOnGaydar

  • Yoni7

    I'm willing! SV looks so good. It also looks like something I can/will make at home. I just need it to touch my palate just one time and go from there. I bet they use Beyond Meat burger patties. I think I might follow Soul Vegetarian on IG. Or it could be Go Vegan. I can't remember. I just love looking at their food. LOL

  • Renee26

    Ya never know... But yeah I heard from her exes side that she dabbled in the sea

  • Renee26

    Never heard it before ? I learn something new everyday! Thanks for the enlightenment

  • EasyBreezy

    Follow Soul Vegetarian and Wadada (DIRECTLY across the street from Soul Vegetarian). I want to taste a Slutty Vegan burger, too. But I decided it was not worth my time to wait that DAMN long. lol

  • jeniefrumdabloc™

    ????

  • Black Dynomiiiite!!!

    LMAO!!

  • Goodii2Shoes

    Don't do it Dirk. They write these bullshxt charges, let them look for you. The prosecutors and cops lie and lie and lie, fxckthemnxggas.

  • Goodii2Shoes

    Enjoy. The generation behind you has a unique hell to redress.

  • Goodii2Shoes

    It is no mistake or accident that we are trying to eradicate bonds/bail while reducing overcrowding; clearly cops, prosecutors , judges and attorneys erred in their judgement.

  • MRiGOThim

    I wish he would cut dem damn blonde ass dreadz O_0