Young Busco

Young Busco, the creator behind the wildly popular "What Are Those!?" Internet meme has died, according to Okayplayer.com via The Fader. He was 31.

The East Bay comic, whose real name is Brandon Moore, became an overnight sensation in 2015 when a video he uploaded to his Instagram account went viral on Vine.com.

In the short video clip, Moore, who is behind the camera, asks a police officer about his shoes, yelling "What are those!?"

The Vine clip was viewed over 38 million times, and his "What are those" meme is often recreated by Instagram users and even in Marvel's Black Panther film.

Moore was bitter when he heard his famous line uttered by Shuri (Letitia Wright) in Black Panther.

He said the Black Panther scene made him "sick as f-ck" because he failed to copyright the viral meme.

"When I saw [the scene], my girl was trying to record it" in the theater, he told The Huffington Post in an interview this month. "I slapped the phone out of her hand, because I was like, 'I don’t want to f-cking be a part of this.'"

"For real. Every time I see that shit, I get depressed," he told The Post.

He added: "I feel good I created something that'll be with the world forever, but then I feel bad because I didn't handle my business part correctly."

Moore was a father-of-5 according to an NBC New affiliate.

  • Victorious82

    Damn 31? How sad. Any idea on the cause?

  • Robert lee Bennett OG

    Drinking and them pills

  • Blue

    RIP. Can you copyright a phrase like "What are those?". Seems too general to trademark or copyright. May he rest in peace though.

  • T Willis

    I suspect yt ppl m#rdered him

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!

    so young, so sad. RIP sir, smh

  • Bossy704

    He probably had people expecting him to be caking and mentioning Black Panther everyday. All the while his family is struggling. That's tough.

  • Nikkiknows

    Jesus, 31? 5 kids? Will pray for them.

  • WutizstillHERE!

    Yes.. Just like any slogan by any company.. If he branded himself properly and that was his brands slogan.. yes..

  • blue skies

    so...what happened to him

  • Solstice

    I just read elsewhere that they claim he died in his sleep

  • Solstice

    They claim he died in his sleep…?

  • Blaque Mahogany

    I honestly don't think I have ever blocked anyone on here because my ability to ignore is pretty much unparalleled, and I respect people's right to differing opinions. But, chile... That Robert mfer will try the patience of Job.

  • Solstice

    LMMFAO!!! ??? Not Job!! ????

  • Trace da Ace

    RIP...

  • Dowoop

    People are just dropping left, right and center these days.

  • Blue

    Ok. Thanks

  • Parent

    Right!

  • TriniHarlem

    I do all the time but it's really only the obviously ignorant and closed minded. Oddly the ones I like I don't agree with all the time and that's why I like them. So when you're obviously beyond dumb my energy don't have the time ?

  • PLEASEDontTellMe

    they copyrighted "Where's the Beef"

  • PLEASEDontTellMe

    These young people are passing away, and it makes me sad... does he count as the 3?

  • bemetoo

    How did he die

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!
  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!

    this!
    (my blocked list is mainly yt trolls and house niggras... i caint and won't)

  • TriniHarlem

    Hello somebody tuh

  • bemetoo

    Just imagine he died knowing how he fawk up becoming a muli millionaire

  • RespectSelf

    It is always to sad to hear folks passed away so young. My heart goes out to his family and loved ones.

  • Coy little wink

    For trademark there must be commercial use intended....a product or service associated

    Copyright is for a written work

  • YouWontSayItButIWill

    Never heard of him or the " What are those memes". Rip...

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!
  • Soda

    I read that a similar thing happened to the woman who coined 'On Fleek.' She said she was describing her eyebrows in an online post, next thing she knows everybody's saying it, including celebrities and product advertisers. She too wished she had a copyright.

  • bemetoo

    Harpo who this?

  • Renee26

    RIP ... Prayers for his family

  • Nik

    It's not like the old days when people grew old. People are dropping at any age on the regular. This is a reminder to live life as best we can because tomorrow is literally not promised. And five kids? Prayers for all affected. RIP Young Brother.

  • jeniefrumdabloc™

    Been blocked .... ? Chile I feel ya

  • Yoni7

    LMAO.......I'll finish it fuh ya....

    "on top ah me." *lip quiver* *and scene* LMAOOOOOOOOOOOO

  • ShadesofEMPRESS

    As a writer who want to publish one day, I don’t release nothing. Social media will have everything before you can copyright.

  • Nik

    Girrrrrrrrrrl! Hand me your log in ID, password, the computer you use to type them in, and the cold glass of lemonade beside you!

  • ShadesofEMPRESS

    RIP to this young man.

  • HoneyyGoodMoneyy_

    those babies .. RIP..

  • Yoni7

    Almighty bless his family.

  • Nik

    Death is already unsettling but people are going in their prime. This is a wake up call.

  • disqus_TrCUDzOzuG

    TMZ is reporting something different. Brandon, a father of 9, was just 31. Praying for them babies.

  • hi-liter

    Seem like this guy and that girl that created “on fleek” missed out on opportunities. Black folk are so creative and always miss out because they don’t know the rules and the right people. Anyway...RIP sir.

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!
  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!
  • Nik

    LMBO! No, leave that calculator behind. I have some tabulatin' to do!

  • Rayne

    If they aren’t dying early then they have a gang of chirren. 31 ump ump ump.

  • Robert lee Bennett OG

    My Allah have mercy ??

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!
  • Robert lee Bennett OG

    Some people interpret that as party and have nothing but fun when the white supremacists plan for long after them are dead and not about no playing around

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!
  • Nik

    LLLLLLLLLOOOOOOOOLLLLLLLL!!!!!!!!!!

  • Nik

    LLLLLLLLLOOOOOOOOLLLLLLLL!!!!!!!!!!

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!

    it could also be interpreted as 'learn to be content and enjoy where you are right now' .....'don't sweat the small stuff' ....'live with meaning' ....'be the change you want to see' ....'practice kindness whenever possible' ....'shun negativity' ...'be as quick to praise as you are to criticize' ...etc. you know, any number of things that do not include partying and having nothing but fun. https://uploads.disquscdn.com/images/68bc52b2a4f54f3dc0d4dea29ec0c12c203c19b65d4d18beb2fbbd13d0be6a55.gif

  • Yoni7

    Get from under MY post!

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!
  • Vonn

    ???

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!
  • Ryan

    I don't know what he said cause I blocked his illiterate azz months ago, but LOL at your response!!

  • Yoni7

    LMAOOOOO
    *in my most POSTAL voice*

    I'll be back.

  • Vonn

    ?

  • Vonn

    This is perfect.

  • bemetoo

    Well he got both

  • Yoni7

    Some siht he coulda said on his own. Stay from 'round MY siht.

  • FukkFolks2018

    Moore was a father-of-5 according to an NBC New affiliate.
    ^^^^^^^^^^
    Just skating on through to see the comments on this tidbit.

    https://uploads.disquscdn.com/images/906627473f5186e2e0a1ec12001b92305aaa16b79d5a5f4888155ca90e30e648.gif

  • jeniefrumdabloc™

    ????

  • ? ?ee?? DOT COM ?

    Had *

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!

    awww hail..... LOL!

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!

    rofl!

  • FukkFolks2018

    BEEN BLOCKED. I highly encourage you lol

  • jeniefrumdabloc™

    ???

  • bemetoo

    True

  • ThisIsWhat43LooksLike

    Yep. Blocked him too??

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!

    you just HAD to say it....
    (sit tight... someone will be around to collect your badge, parking pass, and devices) https://uploads.disquscdn.com/images/5406a067d89d1924f4f9967857b7ca15a701e44524df7514659efb170810c224.gif

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!

    no; you were right the first time. he has expired and he has left several children.

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!

    months ago.... LMAO!!!!!!!!!!

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!
  • Yoni7

    It was a mix of K. Michelle's porch and Funky Dineva talkin' to Nessa girl. LOL

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!

    well we already know how you get when folks playin' on your porch.... https://uploads.disquscdn.com/images/615d380290005c75f2b73b61063d678adb00cb683258e4273a2f5c12b8d5723d.gif

  • Trace da Ace

    lmao!!!!!

  • Trace da Ace

    lmao!!! you stooopid!!!!!! I canna today!!!

  • Trace da Ace

    umm...can I have the lunch you left in the company fridge since you gone for the day??? lol

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!
  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!
  • jeniefrumdabloc™

    Chile folks ain't got time .. we come for laughs and occasional medical info .... folks ain't got time for no troll not in 2018 through got damn infinity .... so much pain in this world ..... who wants to acknowledge the very trollops that cause pain in this world .... blocked ... folks ain't got time Nan ?

  • Yoni7

    STOOOOOPPPPP!!!!!!! LOL

  • Rent em Spoons ?????????

    R.I.P

  • Yoni7

    THIS! Girl I LOVE coming here. I'm on here more than I am FB and IG. It passes the day away. This is my place of peace from these raggedy bishes I work with everyday. Then gotta come here and read the comments of the ill, wooden hearted, mud blooded, unloved, miserable rats? No ma'am. Stay from 'round me with that.

  • Music

    9?!...Forget pull out game being weak...his was nonexistent.

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!

    what i don't understand is their purpose for being here. you hate Black Women, disagree with everything and everybody, so what's the 'pull' for them?
    i come here because i CHOOSE to be here... i actually ENJOY this site and the posters. i lurked for a long time (back when you had to "catch" registration) and yall would have me in my office rolling! i felt like i had found some kindred spirits with a good sense of humor, sisterhood, and just the right amount of virtual "ratchetry" ...i was a loyal lurker and would have never joined if my feelings had changed. not that we all agree on everything all the time, but i think what we have in common outweighs the issues we may disagree with/argue about. for me, it's all good. if this ain't for you, find you somewhere! LOL!!!!!

  • Yoni7

    Don't even tell (some/most/all of) ya friend's. THEY will try and take it too.

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!
  • Yoni7

    I wouldn't trust it.

  • Yoni7

    bwanahahshshahahahahahahahahaaa!!!!!!! I DIDN'T SEE THIS UNTIL I JUST POSTED! lmaooooooooooo

  • bemetoo

    ? ????

  • jeniefrumdabloc™

    I feel ya .. Lord knows .... my block game so on fleek ... da Jones I block get mad Chile and create another damn log in for it to get block yet again and again
    ..... I love beautiful reflections spirited free spirited people .... these trolls are enslaved in their own misery Chile (their wounds) not yours or mines fugg em ... and I keep blocking

  • dru and neil

    I guess I need to google because I’m lost. Never heard of the meme and I only got through half of black panther so I don’t know that reference either.

  • Yoni7

    No. LOL However, beefy red and chocolate are. LOL

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!
  • jeniefrumdabloc™

    Serpent seeds doo breeds ... ??

  • Yoni7

    RIGHT!!!!!!!!! LMAOOOOOOO *hangs up*

  • Phillybruh

    You said mud blooded...that is new and I love it.

  • FukkFolks2018

    Hatechew

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!

    i'm tickled pink about it, LOL!!!

  • FukkFolks2018

    With 5 possibly 9 kids...on top of someone maybe.

  • Mr.LeBrickJames

    Yeah, he's like that irritating little brother who says the most annoying stuff just to get under your skin.

  • Nikkiknows

    9???? Lawd!

  • FukkFolks2018

    Maybe he got cramps in his leg when he was...well you know. Sometimes I cant move either. IJS.

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!

    *hangs up*
    ___________

    i just snorted so loudly, smh

  • Phillybruh
  • T3

    ????? You already know!!!! The Rose Garden never disappoints baby!!!

  • T Willis

    Yeah black ppl aren’t business minded

  • Yoni7

    xoxoxoxo all ova yo face! LOL

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!
  • Yoni7

    *about to copyright AND (TM) MY siht* LOL

  • T Willis

    ???

  • Yoni7

    Says who? You? I've seen a nice chunk of NEW BLACK millionaires on the rise. Get outcho cave and explore.

  • T Willis

    Lmao my girlfriend was dating a dude with 9 kids and he was 28. Then she popped up with his 10th kid before he hit 30 lmao smdh

  • Renee26

    4 new BM came outta the woodwork after this news dropped

  • Nikkiknows

    How do you feed and put clothes on 10 children today? tf??!?

  • rory

    Thank you!!!! Hahahhaa!!!!!

  • T Willis

    What’s the stats?

  • Robert lee Bennett OG

    Hey I was agreeing with you you are my sister in Islam !

  • Yoni7

    Whatever YOU need them to be. Now run along, son.

  • Robert lee Bennett OG

    Yeh when people talking about living there best life I don’t think they are talking about those respectable things you are talking about

  • T Willis

    Lol I have no idea

  • Solstice

    Yes!! I totally agree for real!!

  • Shaun Clark

    From what everyone has been saying around the town he was from is he abused drugs and died from an overdose. I stay in the same county and his R.I.P.'s are all up and down my timeline.

  • Solstice

    I CANNOT STAND YOU!!! ?????. That gotd@amn gif took me all the way out!!! ??? Logout!! ???https://uploads.disquscdn.com/images/5b33a510f0e3417fb80c951c7e91f0f03c049abc475e6c10a5eb4b34bb8d1bba.gif

  • Yashara Bat Orion

    There’s my boy with the Superman draws. Ain’t seen him cause new things die quickly with this generation.

    https://uploads.disquscdn.com/images/4029dcd1cb7eca1db16e5b362d2fa5b01a15bc15b795c9b61d7b3ffc3ea23204.jpg

  • Solstice

    Never!! LOLOLOL ??

  • Kanyade

    Black people create culture. Not everyone will be compensated, but all enjoy it. Sometimes it be like that.

    RIP to him. Condolences to the family, especially the children.

  • T Willis

    Son? Lol so you’re ignorant AND delusional? Got it. Lol. Moving right along ??

  • Solstice

    ???

  • Yoni7

    As you should.

  • Solstice
  • Solstice

    ?????? All of this!! ?

  • bemetoo

    Damn

  • Solstice
  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!

    LOL!!!

  • Scromes1212

    This is sad smh hope he is at peace. Hopefully he left those kids something to help them on there journey. RIP

  • Yoni7

    SagiTERRORIST is what they callin' us. LOL

  • Solstice

    ***man (woman) down ?***
    I literally screamed! ???? BYE YONI!!

  • Solstice
  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!

    "SagiTERRORIST"

    this some funny s*&t right here, LMAO!!!!!!!
    how you proud of a bad rep? ROFL!!!

  • Solstice
  • Yoni7

    I did NOT say I agreed with it. I was just relaying how folks are already HATING on us. LOL

  • Yoni7

    Tell her to stay in her horoscope lane. LOL

  • Yoni7

    LMAOOOOOOOO THIS GIF!

  • Solstice
  • Yoni7

    <----- knows all the lines all the time....LOL

  • Solstice
  • Harley

    ???

  • KcoolMuziq
  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!

    LOL!!!!

  • https://www.youtube.com/watch?v=z1lo6u-UIbo Nancy Drew-Natural & Luv’n It!
  • YouWontSayItButIWill

    I went back and looked at this "meme" video that he made. It wasn't anything worth knowing. You can be famous or anything these days...no real talent needed.

  • Gail

    I'm guessing that if he had a copyright, they wouldn't have used it, so no harm no foul...other than throwing his girl under the bus lol. Sad news though. What did he die from?

  • leapyearpisces

    where you find that picture of areefa????? that is the PRETTIEST pic, I have EVER seen of her. What year / timeframe was this?

  • FukkFolks2018

    Mid-Late 80's Aretha. Aint she everything

  • brooklyn23

    Lmfao all of you

  • brooklyn23

    Lol

  • brooklyn23

    Lit

  • leapyearpisces

    Gorgeous!!! I know Areefa is basically the IG model prototype body (her body was EVERYTHING in younger days, her and Chaka), but I didn't know she was THAT pretty.

  • Maxima

    so I slapped the phone out my girl's hand???
    Dude had a lot of anger in him, I hope he is at peace now.

    Folks, copyright and/or patent everything. We as a people breathe creativity. So much of our vernacular is part of "Americana" and most of America won't admit it. Also, as my mother used to say, don't speak freely in mixed public -- that would save a lot of ideas from being snatched.

  • dru and neil

    Yeah I was underwhelmed myself.

  • KcoolMuziq

    His death was completely unexpected he didn't have any previously known health conditions. He died in his sleep. His heart just stopped beating.

  • Bea Mack,ThaLiteSkinMissCelie
  • Bea Mack,ThaLiteSkinMissCelie

    I just used this meme yesterday.... it sums up how America makes me feel daily ?

  • Bea Mack,ThaLiteSkinMissCelie

    Nevuary!!! I’ve been coming here for 10 years now ?

  • Bea Mack,ThaLiteSkinMissCelie

    Please correct yourself and refrain from generalizations.... The Black people YOU know aren’t business minded ?????

  • Bea Mack,ThaLiteSkinMissCelie

    Forget the newbies.... Lest we forget Black Wall Street (Oklahoma), Sweet Auburn (Atlanta) Haiti around their revolution, Old New Orleans black Creoles..... oh I forgot, some colored folks don’t feel the need to remember BLack History... ( Not you of course ?)

  • Antonio Georges

    ???

  • ClaireHuxtable

    "so I slapped the phone out my girl's hand"
    Iz U crazy??! The brawl would be on...popcorn flying and errythang...

  • ClaireHuxtable

    5 kids at age 31. I doubt it was much.

  • ClaireHuxtable

    Where's Dwight Howard??

  • Solstice

    LOLOLOL!! I feel you! ??

  • Maxima

    LOL!!

  • Music

    If that’s the case, then he needs to use protection at all times. Cramping up while raw dogging is not the business. ?

  • Allihave2say

    I've shared ideas with family and friends then learned they ran out to do it before me. Now I just do it & show it when done.

  • Allihave2say

    Fam?! Where did you find THIS PIC?
    Yewiztwomuch!
    Edit: My computer is rolling too damn slow. I scrolled back up and saw him roller skating. I am dead. You hear me dead.

  • Oya Shango

    He had a total of 9 children at 31 yrs old. Wow! Sorry for their loss. RIP

  • Malcom Flex

    9 kids and how much life insurance did he have? SMMFH, RIP

  • Yoni7

    Folks don't EVER want to be hopeful for us. IDK if that thang is a yt troll or a black naysayer, regardless, I don't want IT around me...........or my people.

  • kekeb

    Wow. That's a lot of children. I hope that they're cared for. Gone @31, so sad.

  • NoveNubianStorm

    "I slapped the phone out my girl's hand!" He was angry with her because he failed to handle his business. Had I been there, I would've broke my foot off in his ass!